وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

ریاست دفتر مقام

معرفی مختصر و تاریخچه: ریاست دفتر مقام یکی از ریاست‌های کلیدی شاروالی‌کابل بوده و در مقر شاروالی‌کابل موقعیت دارد. ریاست دفتر در اصل یک واحد کاری و تشکیلاتی شاروالی‌کابل بوده که منحیث تسهیل کننده امور مربوط به مقام شاروالی‌کابل و معاونین آن می‌باشد. همچنان تعمیل‌کننده کلیه دساتیر و هدایات مقام شاروالی‌کابل در پرتو قانون، مقررات و صلاحیت‌های تفویض شده به معاونین آن بوده و مکلف به ابلاغ فرامین، احکام و هدایات کتبی مقام عالی ریاست ج.ا.ا بوده همچنان تکث کننده مصوبات کابینه، شورای وزیران و تطبیق کننده مفاد آن از طریق شعبات ذیربط و اجرایی است.
تشکیلات: این ریاست در تشکیل فعلی خود دارای یک معاونیت، یک مدیریت اجراییه و به تعداد (70) کارمند و پرسونل خدماتی می‌باشد.

چارت تشکیلاتی ریاست دفتر مقام

 

وظایف و مسوولیت های ریاست دفتر مقام: این ریاست مسوولیت مستقیم تنظیم امور مربوط به مقامات ارشد شاروالی‌کابل اعم از تنظیم ملاقات‌ها و جلسات مقامات ارشد شاروالی‌کابل، اجراآت اداری در بخش مصوبات، احکام و فرامین مقامات محترم ریاست جمهوری، ریاست محترم اداره امور، کابینه و شورای وزیران، همچنان ارتباط با مردم، ادارات دولتی، پارلمان کشور وکلای گذر، سمع شکایات شهروندان و کارمندان شاروالی‌کابل، تطبیق هدایات مقامات صالحه، تطبیق هدایات مقام شاروالی‌کابل، جلسات اداری وغیره موارد مربوطه  را بدوش دارد.  

برای دریافت لایحه وظایف ریاست دفتر مقام اینجا کلیک کنید