وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

تحت ریاست جلالتمآب رئیس‌جمهور غنی، جلسۀ شورای عالی توسعۀ شهری در ماشین خانۀ کابل دایر گردید

23 حوت 1396


جلسۀ شورای عالی توسعۀ شهری تحت ریاست جلالتمآب محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته در ماشین‌خانۀ شهر کابل دایر گردید.
درین جلسه جلالتمآب رئیس‌جمهور غنی ساحۀ ماشین‌خانۀ کابل را یکی از نقاط عمدۀ تفریحی شهر کابل در گذشته دانسته و با اشاره بر اینکه ساحۀ متذکره مربوط وزارت دفاع ملی بود و فعلاً تخلیه شده است، گفت که باید مهندسی تاریخی این ساحه حفظ گردیده و حدود و نوع فعالیت در آن مشخص شود و همچنان ساحۀ ماشین‌خانه و اطراف دریای کابل، باید به ساحۀ منظم و منبع عایداتی مبدل شوند.
وی افزود که در این ساحه باید بخش‌های برای فعالیت‌های فرهنگی، کنفرانس‌ها، کتاب فروشی، نشست‌های فرهنگی و تیاتر و همچنان مارکیت دوامدار برای تولیدات زنان مبتکر، ایجاد گردد.
رئیس‌جمهور کشور خاطرنشان کرد که با تطبیق این طرح، ما می‌توانیم فرصت‌های شغلی را ایجاد کنیم و بنیاد آغاخان برای مبدل کردن ساحۀ مذکور به یک ساحۀ منظم، از ظرفیت خوبی برخوردار است.
بعداً، نجیب‌الله میوندی مسول فرهنگی بنیاد آغاخان، طرح بهبود ساحۀ ماشین خانه و اطراف دریای کابل را که شامل سروی، پلان، دیزاین، عصری‌سازی و استفادۀ مجدد، بهبود و دسترسی، سهولت‌ها و همچنان ایجاد ساحات آموزش‌های حرفوی و فعالیت‌های تجارتی بود، به جلسه ارائه کرد.