وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

پیام سرپرست شاروالی‌کابل به مناسبت حلول سال 1397 خورشیدی

می‌خواهم سخنم را با این بیت سعدی شیرازی آغاز نمایم:
برآمد باد صبح و بوی نوروز
به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال
همایون بادت این روز و همه روز
یکی از برتری‌های تقویم هجری خورشیدی اینست که آغاز آن برابر است با بهار و شگوفایی زمین گوارایی محیط برای کشت و کار در این روز نیاکان آریایی‌مان با درک و درایتی که از اعتدال هوا داشتند به کشت و کار می آغازیدند و این روز را جشن می‌گرفتند. این رسم نیاکان‌مان بخشی از هویت و فرهنگ ماست که از گذشته‌های دور تا‌کنون ‌در‌میان کشور‌های حوزه ‌تمدنی نوروز از آن گرامی‌داشت به عمل می‌آید که افغانستان یکی از آن کشور‌هاست و شهروندان افغانستان با روش‌های گونا‌گون و با شکوه از این روز گرامی‌داشت به عمل می‌آورند
شاروالی‌کابل مثل همیشه در راستای زیبایی و سرسبزی شهر تلاش نموده و همه‌ساله با غرس صدها اصله نهال و هزاران بته گل‌های زینتی گونه‌گون در سطح شهر، مسوولیت خویش را ادا نموده است. همچنان از شهریان محترم کابل تمنا‌دارم تا هر شهروند با غرس یک نهال و یا یک بته گل و مراقبت و آبیاری مداوم از آن نقش شهروندی شان را در قبال شهر شان ادا نموده تا شهری زیبا، سرسبز و دارای هوای عاری از گرد و خاک  داشته باشیم.
همچنان انتظار داریم تا شهروندان عزیز کابل در بخش حفظ ومراقبت نهال‌ها و گل بته‌های غرس شده توجه جدی مبذول داشته و مانع صدمه رساندن افراد بی‌مسوولیت به محیط‌های سبز شوند. افزون بر این آروز داریم تا والدین و استادان محترم به فرزندان شان توصیه نمایند تا از شکستاندن بته‌ها و نهال‌های غرس شده خود‌داری نموده و در‌عوض با نهال‌ها و گل بته‌ها با محبت رویه نمایند.

لهذا از خداوند متعال خواهانم تا ساله‌ای عاری از هر نوع خشونت و جنگ و خون ریزی در پیش داشته باشیم و دیگر اشکی از چشم مادری در فراق فرزندش نریزد و کودکی یتیم نشود و همسری بیوه نماند.
همین‌گونه برای دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز سال خوب تعلیمی و برای کشاورزان زحمت کش میهن سال پر از فرآورده های مشروع خواهانم.
از خداوند توفیق می‌خواهیم تا بیشتر از پیش مصدر خدمت برای هموطنان خویش باشیم.