وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

تجلیل از روز جهانی زمین:

3 ثور 1397


روز یکشنبه مورخ  2 ثور 1397، طی محفلی از روز جهانی زمین با اشتراک مسوولین ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست، شاروالی کابل، وزارت زراعت و جامعۀ مدنی، در ساحۀ قول حشت خان واقع ناحیۀ اول شهرکابل تجلیل به عمل آمد.
در این محفل احمد بهزاد غیاثی رییس تنظیف شاروالی کابل طی صحبتی ضمن معرفی برنامه های شاروالی کابل روی استفادۀ درست از زمین و جلوگیری از آلوده گی محیط زیست صحبت نموده گفت: استفادۀ بی رویۀ پلاستیک از سوی برخی شهروندان و پراکنده ساختن آن قابل نگرانی بوده، همواره صدمه های جدی را برای زیبایی زمین و محیط زیست وارد می سازد.
وی خواهان همکاری و همسویی شهروندان در کاهش استفادۀ پلاستیک گردید و توقع برد که شهریان ما در پاک نگهداشتن آبروهای مقابل منازل، دکاکین و محلات زیست شان توجه جدی به خرج داده و با ریختن پلاستیک و زباله ها، زمین و محیط زیست را آلوده نسازند.
همچنان داکتر محمد ادریس توخی رییس صحت محیطی و محیط زیست شاروالی کابل و دیگر سخنرانان محفل، هریک روی اضرار پلاستیک و حفظ محیط زیست سالم صحبت نمودند که کاهش استفادۀ پلاستیک را محور سلامتی شهر و شهروندان دانستند.
در اخیر اشتراک کنندگان محفل به خاطر نهادینه شدن فرهنگ کاهش استفادۀ پلاستیک و مصوونیت زمین به جمع آوری خریطه های پلاستیکی پراکنده و زباله ها در ساحۀ قول حشمت خان پرداختند.
قابل ذکراست که ریاست های تنظیف، صحت محیطی و محیط زیست شاروالی کابل از سال گذشته تا اکنون به خاطر ترویج استفاده درست از پلاستیک و اضرار آن، برنامه های متعدد آگهی دهی و توصیه های لازم را برای خبازان، هوتل داران و سایر فعالیت کنندگان اصناف شهر روی دست داشته اند تا زمین و محیط زیست بیشتر آلوده نگردد.