وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

پیام شاروال‌کابل در رابطه به تجلیل از روز زمین

زمین‌ سیاره‌ی که بشر از نخستین روز‌های خلقت در آن مسیر پر فراز و فرود را برای پیشرفت در بخش‌های گونه‌گون پیموده است. با اختراع و کشف سیاره‌های دیگر در منظومه شمسی‌ بشر به فکر تسخیر آن سیارات شد و در نتیجه به دست‌آورد‌های نایل شد. استخراج منابع زیر زمینی و مصرف آن برای ایجاد سهولت‌های بشری و تلاش ملت‌ها برای اثبات برتری یکدیگر و صدها مورد دیگر توجه ما بشریت را از پیامد‌های ناگوار عدم مصوونیت زمین و در نهایت ایجاد خطر حیاتی برای بشریت به دور نگه‌داشت.
در دهه‌های پسین بشر با توجه به اینکه زمین از هر لحاظ نیاز به امنیت و مصوونیت بهتر دارد راهکار‌هایی را روی‌دست گرفت تا این سیاره را از خطر‌های مختل کننده نظام عادی زیست در امان نگهدارد.
صدمه دیدن لایه اوزون، افزایش آلوده گی محیط زیست، گرم شدن زمین، خشک سالی‌های پیاپی، زلزله‌ها و از این دست موارد دیگر رهبران جهان را واداشت تا قدری به فکر سیاره زمین هم توجه نمایند.
برگزاری نشست کنترول تغییرات اقلیمی در پاریس فرانسه که در آن همه کشور‌ها متعهد به رعایت اصول و قواعد حفاظت از زمین شدند یکی از نشست‌های تاثیرگذار برای حفاظت از زمین بوده که با رعایت راهکار‌های وضع شده در آن از آسیب‌های موجود و نیز احتمالیی که متوجه زمین است جلوگیری به عمل خواهد آمد.
گزینش یک روز خاص زیر نام "روز زمین" تنها به مفهوم ابراز بیانیه‌های عالمانه نه بلکه بشریت به خاطر تداوم حیات خویش هر لحظه از کره زمین مراقبت و مواظبت نموده و از وارد کردن کوچک ترین آسیب که حیات بشر را به تهدید رو به رو نماید خود داری صورت گیرد تا زمین برای بشریت مامن خوب برای حیات باشد.
در کشور عزیزمان افغانستان به ویژه پایتخت، تراکم نفوس و بی توجهی شهریان سبب شده تا آسیب‌های جدی در این شهر وارد شود.
از بی‌توجهی در آلوده‌گی محیط زیست و انداختن زباله‌ها به هر گوشه و کنار شهر گرفته تا آلوده شدن آب‌های زیر زمینی و نیز بی‌توجهی در حصه سبز نگهداشتن محیط زیست و ده‌ها مورد دیگر سبب افزایش میزان امراض و تهدید بزرگ برای صحت و سلامت باشنده‌گان در این شهر شده است.
آرزومندیم تا شهریان محترم کابل همانند سایر مردم جهان، بی درنگ و مداوم برای حفاظت از ارزش‌های حیاتی وابسته به زمین مراقبت نموده و با مسوولان شاروالی و سایر ادرات مرتبط همگام در حرکت بوده و همکار باشند.