وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

تدویر جلسۀ تدابیری تطبیق برنامه های طرح کاهش ازدحام

15 ثور 1397


جلسۀ مشترک تدابیری به خاطر تطبیق طرزالعمل های طرح کاهش ازدحام و فعالیت هایی که باعث بی نظمی های ترافیکی در سطح شهر گردیده اند امروز چهارشنبه 12 ثور1397 در مقر ناحیه اول تدویر یافت.
در آغاز پوهنیار عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل در حالی که مسوولین ناحیه اول، حوزه امنیتی پولیس و ترافیک مربوطه، شورا های وکلای گذر و جوانان حضور داشتند، از ساحات مزدحم بازدید به عمل آورد.
متعاقباً در جلسه که برای رفع مشکلات و تطبیق برنامه های طرح کاهش ازدحام تدویر یافته بود، سرپرست شاروالی کابل ضمن موثر خواندن اجراآت کاری کمیتۀ مشترک تطبیق طرح کاهش ازدحام شهر کابل، روی برنامه های حمایتی و تقویتی روشنی انداخته افزود که راهکار های سنجیده شده در تحقق نظم پایدار شهری شهر کابل عملی گردد و در خصوص توقف بی جای وسایط، بندش پیاده روها از سوی دوکانداران و موجودیت دست فروشان و کراچی های سیار، مسئولین مربوطه هدایات لازم داد.
سپس اشتراک کنندگان جلسه، هرکدام روی برطرف شدن بی نظمی ها و کاهش ازدحام ترافیک نظریات و پیشنهادات شانرا ابراز داشتند و برای اجرایی شدن طرزالعمل های طرح کاهش ازدحام یک بار دیگر تعهد و همکاری خویش را وضاحت دادند تا جریان ترافیک از بندش در جاده های چنداول، چهل مترۀ باغ علیمردان و سایر سرک های مربوط ناحیه یاد شده کاهش یابد.
در اخیر جلسه سرپرست شاروالی کابل ضمن استماع مشکلات و پیشنهادات فیصله کرد تا کمیتۀ مشترک تطبیق طرح کاهش ازدحام با روحیۀ همکاری و هماهنگی بیشتر به فعالیت های خویش ادامه دهند تا در نقاط مزدحم شهر کابل کاهش قابل ملاحظه یی به میان آمده و شهروندان کابل به یک شهر منظم و پایدار دست یابند.