وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

پیام سرپرست شاروالی‌کابل به مناسبت ماه مبارک رمضان

 فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را برای تمام شهروندان کشور به ویژه پایتخت نشینان محترم تبریک عرض می‌دارم و به امید روزهای خوب و قبولی طاعات و عبادت شما از بارگاه الهی هستیم.
ماه مبارک رمضان زمان مشخصی است که ثواب اعمال در آن زیادتر و دروازه‌های خیر برای روزه‌داران گشوده می‌گردد، رمضان ماه خیر و برکت و انفاق است. در قرآن‌کریم از این ماه به نام هدایت کننده مردم یاد شده، ده روز اول ماه مبارک رمضان رحمت، ده روز وسط آن آمرزش و ده روز آخر آن رهایی از آتش جهنم است. احادیث زیادی نیز در بزرگی این ماه وارد شده در صحیح بخاری و مسلم آمده است که پیامبر صلی‌الله‌علیه وسلم فرمود: “چون رمضان فرا رسد دروازه‌های بهشت باز شده و دروازه‌های دوزخ بسته می‌شود و شیاطین به زنجیر کشیده می‌شوند.” و چون اعمال خیر در این ماه زیاد می‌شود و همچنین برای تشویق به انجام اعمال صالح دروازه‌های بهشت باز می‌گردد و برعکس چون اهل ایمان کمتر مرتکب گناه می‌شوند شیاطین به زنجیر کشیده می‌شوند و نمی‌توانند همچون دیگر ماه‌ها به اهداف فربنده‌شان دست یابند.
آرزو دارم با فرا رسیدن این ماه مبارک آتش جنگ در گوشه و کنار میهن عزیزمان خاموش شده و آداب و آموزه‌های اسلامی باعث استحکام وحدت، برادری و برابری میان ملت بزرگ افغانستان گردد. و این ماه مبارک پایان جنگ و آغاز صلح در کشور مان باشد تا شاهد هیچگونه درد مصیبت نباشیم و زیر یک چتر دین مبارک اسلام در کنار هم زیست باهمی را تجربه نمایم.