وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

جلسه مشترک تشریح قانون دسترسی به اطلاعات میان شاروالی کابل و کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات برگزار شد

26 سرطان 1397


به منظور تقویۀ فرهنگ دسترسی به اطلاعات و شهروند محوری، بعد از ظهر روزگذشته 25 سرطان 1397، جلسه مشترک هماهنگی میان شاروالی کابل و ادارۀ کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات در تالار کنفرانس های شاروالی کابل تدویر یافت.
درآغاز جلسه، عبدالجلیل سلطانی رییس نشرات شاروالی کابل در حالی که عبدالقیوم ابراهیمی کمیشنرو شماری از اعضای کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات و روسای نواحی شاروالی کابل حضور داشتند، به نمایندگی از رهبری شاروالی کابل پیرامون اعتقاد راسخ رهبری این اداره در زمینه اطلاع رسانی به موقع برای شهروندان صحبت نموده گفت: شاروالی کابل از طریق تاسیس زیربناهای کافی نشراتی، زمینه دسترسی شهروندان را به تمام فعالیت هایی که انجام می دهد، فراهم ساخته و آن را یکی از اولویت های مهم کاری خود می داند. وی سپس گزارش اطلاع رسانی شاروالی کابل را طی یک سال گذشته، برای حاضران جلسه ارایه داد.
متعاقباً آقای ابراهیمی به نمایندگی از کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات، شیوه های کاری ریاست نشرات شاروالی کابل را در امر اطلاع رسانی برای شهرندان بی پیشینه عنوان نموده گفت: کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات طوری که از نامش هویداست، از سوی جلالتمآب محمد اشرف غنی ریس جمهور کشور به منظور نظارت از ترویج فرهنگ دسترسی به اطلاعات و کارکردهای ادارات دولتی ایجاد گردیده تا مسوولان هر اداره، درارایۀ اطلاعات به موقع برای مردم پاسخگو باشند.
زیرا دسترسی به اطلاعات از چگونگی کارکردها و فعالیت های دولت برای مردم حتمی می باشد و مردم که حمایت کننده و شکل دهندۀ دولت ها بوده، به خاطر شفافیت و پاسخگویی مسوولان شان حق دارند تا به اطلاعات دقیق دسترسی داشته باشند.
سپس از جانب کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات، ولی الله مصباح، بستۀ معلوماتی روی تشریح مواد قانون دسترسی به اطلاعات را که اخیرا تعدیل و نافذ گردیده است، برای اشتراک کنندگان جلسه ارایه نمود.