وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

دو پروژۀ بزرگ سرکسازی شاروالی کابل توسط جلالتمآب رییس جمهور، افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

1 اسد 1397


جلالتمآب محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز، 31 سرطان 1397، سرک های اصلی نساجی- بگرامی و سید نور محمد شاه مینه را بعد از تکمیل آن طی مراسمی با قطع نوار افتتاح و به بهره برداری سپرد.
در محفلی که به همین مناسبت از سوی شاروالی کابل با اشتراک اراکین عالی رتبۀ دولتی، اعضای کابینه، نمایندگان و باشندگان نواحی زون شرق در ساحه نساجی- بگرامی تدویر یافته بود، ریس جمهور کشور روی ارزش سرک از لحاظ رشد اقتصادی، اصل انکشاف متوازن نواحی، تطبیق پروژه¬های زیربنایی و عام المنفعه از لحاظ کیفیت و مد نظرگرفتن معیارهای مدرن شهری تمرکز نموده گفت که شبی در بررسی از این سرک، آن را چیزی دیدم که یک فاجعه بود تا یک سرک، وخوشبختانه امروز با دیزاین جدید آن به یک سرک بهتر و نقطۀ اتصال رشد اقتصادی زون شرق کابل مبدل گردیده است.
رییس جمهور غنی گفت که ما متعهد به تحقق وعده های خویش هستیم که با اجرایی شدن برنامه ها و پلان های سنجیده شده شهرکابل را به یک شهر نمونه و معیاری با حفظ ارزش های تاریخی و جغرافیایی آن مبدل خواهیم ساخت.
رییس جمهور کشور خاطرنشان کرد که برطرف ساختن مشکلات محیطی و عرضۀ خدمات معیاری از جمله اولویت های کاری ادرات سکتور شهری بوده که با ایجاد سیستم منظم و راهکار های مشخص می توان سطح رضایت مردم را افزایش داد. در این محفل، سرپرست شاروالی کابل ضمن ابراز قدردانی از حمایت رییس جمهور کشور در تحقق برنامه های نظام شهری و عرضۀ خدمات معیاری، چگونگی ساخت و ساز سرک های نساجی- بگرامی و سید نورمحمد شاه مینه را در خصوص ایجاد زیر ساخت آن به شکل معیاری چون ساختمان 6 کیلومتر کانال به منظور مدیریت آبهای سطحی را خاطرنشان کرده همچنان اجراات کاری این اداره را در قسمت تکمیل و دیزاین سرک های متعدد اصلی و فرعی شهر وضاحت داده افزود که طی دو سال اخیر شاروالی کابل توانست بیش از 334 کیلومتر سرک را مطابق نیازهای شهر ساخت و ساز نماید که شامل 1166 سرک اصلی و فرعی می باشد.
سرپرست شاروالی کابل مژده داد که با در نظر داشت اصل انکشاف متوازن نواحی و رشد پایدار شهر کابل، علاوه بر جریان کار سرک های اصلی و فرعی در نواحی مختلف شهر، سرک های زیادی تحت مطالعۀ فنی و مسلکی قرار دارند که شماری از آن سرک ها به مرحلۀ تدارکاتی نیز راه یافته و کار ساخت شمار دیگر آن در آینده نزدیک روی دست گرفته می شود.
در همین حال داکتر سمیع الله ستانکزی رییس شورای وکلای گذر نواحی زون شرق به نمایندگی از اهالی ساحات مرتبط از تکمیل کار ساختمان اساسی سرک نساجی بگرامی، سرک سید نور محمد شاه مینه، و سرک های دیگر در این نواحی از رییس جمهور و سرپرست شاروالی کابل به نیکویی یاد آوری نموده گفت که تحرک به میان آمده در شاروالی کابل مورد استقبال شمار زیادی از مردم قرار گرفته است.
متعاقباً خاطره اسحاقزی وکیل شورای ولایتی کابل به نمایندگی باشندگان محل، حمایت و پشتیبانی خویش را در تحقق نظم شهری از برنامه های ریس جمهور و شاروالی کابل ابراز کرده، دسترسی مردم را به حقوق شهروندی و مصوونیت های اجتماعی در خصوص زیربناها و تاسیسات عام المنفعه یک حق اساسی دانست.
در اخیر رییس جمهور کشور، طبق پیشنهادات مطرح شده از سوی مردم، ساخت دو پل معیاری و یک حضیره برای نواحی زون شرق را منظور نمود.
قابل ذکراست که در این محفل، محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان به خاطر تامین دسترسی مردم به سرک های پخته و اساسی، از سوی اهالی نواحی زون شرق کابل مورد تقدیر و ستایش قرار گرفت.