وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

پیام شاروال‌کابل در رابطه به تفکیک زباله ها در سطح شهر

شهرکابل باداشتن نفوس حدود شش‌میلیون نفر از مزدحم ترین شهرهای کشورمان به شمار می‌رود که از رهگذر افزایش زباله‌های شهری و تهدید سلامت شهروندان بیشتر از هر شهر دیگری در معرض خطرات گونه‌گون صحی و اجتماعی قرار دارد.
 محیط کابل همه روزه با مواد زاید ناشی از فعالیت‌های روزمره باشنده گان این شهر آلوده می‌شود. شاروالی‌کابل با همه امکانات دست‌داشته و با مدیریت بهتر و تلاش فراوان به طور مستمر در جهت مدیریت زباله‌های شهری و انتقال آن به بیرون از شهر کوشیده است. اما از آنجایی که فعالیت‌های شهری مستلزم همکاری شهروندان با شاروالی‌کابل می باشد، هنوز هم موجودیت و خلط مواد زاید و مواد غیرزاید که تفکیک زباله را دشوار می‌سازد و سبب تخریب وسایط و کُندی روند انتقال زباله‌ها به بیرون از شهر می‌شود هنوز هم کمافی‌السابق در سطح شهر دیده می‌شود.
اخیرا برنامه تفکیک زباله‌ها از سوی شاروالی‌کابل به راه انداخته شده است که با تطبیق آن شهریان محترم کابل قادر به تشخیص زباله از سایر مواد اضافی آلاینده محیطی خواهند شد. با این کار سهولت و سرعت بیشتر در امر انتقال زباله‌ها و نیز مدیریت میان شهری به وجود خواهد آمد. پس از این مواد فضله حیوانی، بقایای مواد ساختمانی، خاکروبه‌های مقابل ساحه فعالیت اصناف و ... از مشمولین مواد زاید(زباله) بیرون شده و برای آنها مکان مشخص دیگری تعیین خواهد شد.
یکبار دیگر از شهریان محترم کابل خواهانیم تا شیشه، مواد ساختمانی، مواد فُضله حیوانی، بقایای مواد تعمیراتی، زباله‌های شفاخانه، سنگ، کلوخ، خشت و از این دست مواد دیگر را در زباله دانی‌ها و نیز در سطح شهر نینداخته و از زباله دانی‌ها صرف برای انداختن مواد سبکِ آلاینده شهری استفاده کنند تا همکاری شان را در جهت تفکیک زباله‌ها و تسریع پروسه انتقال آن با شاروالی‌کابل اعلام دارند.