وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

شاروالی کابل از روز جهانی جوانان طی محفلی گرامی داشت به عمل آورد


روز گذشته 23 اسد 1397ریاست خدمات کلتوری شاروالی کابل به مناسبت گرامی داشت از روز جهانی جوانان محفلی را تحت نام (جوانان، سفیران صلح و مدیران تغییر اند)، در سینما آریانا راه اندازی کرد.
در این محفل شماری از اراکین دولتی، نمایندگان نهاد های خصوصی، شورای ولایتی کابل و ورزشکاران شاروالی کابل اشتراک ورزیده بودند.
در آغاز سید مصطفی سعیدی رییس خدمات کلتوری شاروالی کابل ضمن مبارک گویی روز جهانی جوانان، پیرامون نقش موثر و نیرومند جوانان در جامعه به تفصیل صحبت نموده گفت که کارهای موثر، بنیادی، ساخت و سازها، رشد پایدار شهر، تحقق اجتماع سالم و تقویۀ روحیۀ همکاری و همدلی همه وابسته به جوانان ما بوده، و جوانان می توانند امروز و فردای کشور را رقم زنند.
وی خاطرنشان کرد که فعالیت ها و کارهای موثر در سطح شهر از نیروی بشری نسل جوان شاروالی کابل بوده و این نسل همواره برای عرضۀ خدمات معیاری تلاش می ورزند.
متعاقباً دوکتور اسدالله محقق جهانی معین وزارت معارف طی صحبتی، اهمیت جوانان را برای آوردن یک جامعه سالم، نیرومند وتوانا مهم دانسته توقع برد تا نسل جوان افغانستان، علم و دانش کسب کرده افغانستان را به قله های رفیع ترقی برسانند.
سپس ویس آریا رییس موسسه خدمات صحی و اجتماعی تابش گفت که ما جوانان برای داشتن یک افغانستان مستقل، آزاد و مرفه مبارزه های علمی و تحقیقی خویش را ادامه می دهیم.
همچنان سید نقیب الله هاشمی عضو شورای ولایتی کابل جوانان کشور را به خاطر همدیگر پذیری و همکاری برای ساخت و ساز وطن، وحدت ملی، و یک پارچه گی دعوت نموده افزود که اگر جوانان ما همت به خرج دهند و استعدادهای خویش را در ساختن کشور شان پیدا کنند، دیگر افغانستان با مشکلات روبرو نخواهد بود.
در اخیر کمال سادات، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ روی کارهای ارزنده و سود بخش جوانان در جامعه صحبت کرده افزود که اگر جوانان ما با کسب علم و دانش و تلاش بیشتر همکاری و همسویی با یکدیگر داشته باشند، یک جامعه دور از دغدغه ها و عاری از نفاق خواهیم داشت. وی توقع برد که همه جوانان دست بدست هم داده در کارهای موثر عمرانی و فرهنگی جامعه کارهای درخوری داشته باشند.
قابل ذکراست که در این محفل برای شماری از جوانان برتر و پرتلاش از سوی ریاست خدمات کلتوری شاروالی کابل لوح سپاس نیز اهدا گردید.