وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

عملیات تخلیه آبهای سطحی و بازگشایی کانال سرک سیلو جریان دارد

14 میزان 1397

متاسفانه امروز در اثر بندش کانال سرک سیلو، حجم بزرگی از آبهای سطحی بر روی جاده تجمع نموده و مشکلات زیادی را برای شهروندان بوجود آورد بود، که تیم های عملیاتی ریاست تنظیف شاروالی کابل حدود چهار ساعت قبل، به محض اطلاع یافتن از موضوع، در ساحه جابجا شده و عملیات پاک کاری و گشایش مجرای این کانال را آغاز کرده است.کانال سرک سیلو از کانال های اصلی و مهم تخلیه آبهای سطحی آن منطقه بشمار میرود که تمام آبهای سطحی نواحی سوم و پنجم شهر کابل از طریق آن عبور نموده و به دریای کابل میریزد. اما دو مشکل عمده باعث می گردد تا همه ساله در موسم بارندگی شاهد بروز مشکلاتی در این ساحه باشیم که در زیر به آن اشاره میشود:

1. انداختن کثافات از سوی شهروندان: متاسفانه شهروندان در طول فصول بهار و تابستان با انداختن کثافات و زباله ها بر روی جاده ها باعث میگردند تا این زباله ها به داخل آبروها و بالاخره به کانال راه یافته و باعث بندش کانال در موسم بارندگی گردند. 

2. پایین بودن بستر کانال از سطح سرک: بستر کانال حدود شش تا هفت متر از سطح سرک پایین است و وقتی زباله ها به داخل آن راه میابند، متاسفانه حجم مشکل را خیلی افزایش داده و امکان پاک کاری آن را با دشواری های زیادی مواجه میسازد. بهرحال، شاروالی کابل به اهالی شریف منطقه اطمینان میدهد که تیم های عملیاتی این اداره با استفاده از ماشین های فشاربلند هوا، و جنراتورها و واترپمپ های کلان، الی چهار ساعت آینده این مشکل را بکلی رفع نموده و تمام آبهای سطحی منطقه را تخلیه خواهد کرد.