وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

شاروال کابل از چگونگی فعالیت دستگاه مرکزگرمی مکروریانها دیدن نمود

30 دلو 1397

پوهنیار احمد ذکی سرفراز شاروال کابل روز چهارشنبه 24 دلو 1397، به منظور ارزیابی چگونگی کارکرد سیستم مرکزگرمی مکروریانها که اخیرا پایین بودن سطح بازدهی حرارتی و موثریت آن سبب شکایت همشهریان عزیز و اهالی مکروریانها گردیده است، از این دستگاه درحالیکه روسای قبلی و فعلی تصدی تدویر و مراقبت مکروریان ها وی را همراهی میکرد، دیدار بعمل آورد.  اساسا در ساحه مکروریانها دو دستگاه مولد حرارت وجود دارند که یکی آن دستگاه مولد حرارت مکروریانهای اول و دوم است که به دلیل گذشت زمان از فعالیت بازمانده، و دیگر آن دستگاه مولد حرارت مکروریانهای سوم و چهارم می باشد، که جهت تسخین تمامی اماکن مکروریانها اکنون فعالیت می کند و به دلیل موجودیت چالش های مختلف، جوابگوی تولید حرارت مکفی بوده نمی تواند.  در حال حاضر، تصدی تدویر و مراقبت مکروریان ها با چالش های عمده ذیل در بخش مرکزگرمی های این تصدی روبرو است:

1. غیرفعال بودن دستگاه مرکزگرمی مکروریان های اول و دوم که در نتیجه، این بار بدوش دستگاه مرکزگرمی مکروریان های سوم و چهارم اضافه شده است. 

2. فرسوده بودن دستگاه های فعلی مرکزگرمی ها که باعث کاهش حرارت دهی برای مشتریان میگردد. 

3. بلند بودن تکس مصرف خدمات مرکزگرمی ها که همه ساله باعث مقروضیت تعدادی از باشندگان مکروریان ها گردیده و در نتیجه، تصدی نمی تواند به ترمیم به موقع دستگاه ها بپردازد و یا سیستم آن را تجدید نماید. شاروال کابل شناسایی و مطالعه همه جانبۀ فنی و تخنیکی چگونگی فعالیت دستگاه مرکزگرمی های مکروریانها را جهت ارایه بهتر خدمات معیاری و جوابگو، حتمی دانسته، برای مسولان تصدی تدویر و مراقبت مکروریان ها هدایت داد تا برای چالش های فوق الذکر، راه حل های مناسب را جستجو و اقدامات لازم را مرعی دارند.