وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

دها تخلف ساختمانی از سوی قطعه پولیس انضباط شهری بررسی و جلوگیری شد

26 سرطان 1398

طی یک هفته گذشته قطعه پولیس انضباط شهری با هماهنگی ریاست کنترول ساختمانهای اساسی شاروالی کابل توانست بیش از 70 مورد تخلف ساختمانی و غصب زمین را در مربوطات نواحی3،11،4،15،5،8،17 و 10 شهر جلوگیری بعمل آورد که در نتیجه کار شماری زیادی از ساخت و ساز های غیر قانونی توقف و شماری زمین های غصب شده شاروالی کابل نیز برگردانیده شود.

سمونیار مجیب احمدی قوماندان قطعه متذکره طی صحبتی گفت: از عدۀ کثیری شهروندان کابل که از اجرایی شدن قانون بالای همه گان بطور یکسان استقبال کرده و در رابطه به رسیده گی تخلفات همکاری داشته اند، قدردانی می کنم و به شهریان کابل اطمینان میدهیم که این پروسه در تمامی نواحی قابل اجرا بوده و با افراد متخلف برخورد قانونی می شود.

وی اظهارکرد، ساختمان های که نسبت خلاف ورزی کار آنها توقف داده شده است، الی رفع مشکلات قانونی شان دگر به ساخت وساز اقدام کرده نمیتواند. و از سوی تیم های گزمه و نظارتی ما پیهم تحت بررسی قرار خواهند داشت و متخلفین به ارگانهای عدلی و قضایی جهت پی گرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی توقع برد که شهروندان ما اگر به اعمار ساختمان اقدام می کنند اول باید مجوز ساختمانی اخذ کرده و از جانب دیگر لازم است تا کار ساختمان شان مطابق به نقشه ویزه شده شاروالی کابل باشد.

آقای احمدی خاطرنشان کرد که با تجهیزات بیشتر و تکمیل قطعه انضباط شهری شاروالی کابل، سطح تخلفات ساختمانی عنقریب کاهش چشمگیری خواهد داشت و همکاری مردم را در اجرایی شدن قانون بالای متخلفین حتمی و ضروری دانست تا جهت تنفیذ قانون و جلوگیری از تخلفات و دست یافتن به توسعۀ پایدار مطابق معیار های شهری همه نتایج و تغییر مثبت را همچو کشور های مترقی و قانون پذیر تجربه خوب نماییم.