وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

"دهکده‌ی افغانستان" افتتاح شد

29 اسد 1398

به مناسبت جشن صد سالگی استرداد استقلال کشور "دهکده‌ی افغانستان" که از سوی شاروالی‌کابل در ساحه چمن حضوری بر پا شده است، عصر روز یکشنبه مورخ ۲۷ اسد ۱۳۹۸ با قطع نوار توسط پوهنیار احمد ذکی سرفراز شاروال کابل با حضور عبدالباقی پول معین شاروالی‌های اداره‌ی ارگان‌های محل، خان جان الکوزی رییس اطاق های تجارت و صنایع افغانستان، تاجران، متنفذین، متشبثین خصوصی، نمایندگان اصناف مختلف شهر کابل، صنعت کاران صنایع داخلی، بزرگان، محاسن سفیدان، مردم و وکلای گذر سطح شهر و رسانه ها افتتاح شد.

در آغاز شاروال کابل ضمن اتحاف دعا بروح شهدای حادثه ناحیه ششم که در یکی از صالون های عروسی منجر به شهید و زخمی شدن شماری از هموطنان ما گردیده است، صلح و آرامش سر تاسری در کشور را از بارگاه خداوند استدعا کرد.

شاروال کابل خاطرنشان کرد که هدف ما ایجاد سهولت، زیبایی و فراهم کردن زندگی مرفه و آسایش برای شهروندان کابل است و از جانب دیگر تلاش داریم، ارزش‌ها و میراث های فرهنگی و سنتی در شهر کابل را دوباره احیا و بازسازی نماییم.

با گشایش "دهکده‌ی افغانستان" یاد و خاطرات خوش جشن‌های گذشته در اذهان هموطنان ما تداعی گردیده و یادگار به نسل‌های بعدی نیز بجا خواهد ماند.

 

دراین دهکده، فیستوال غذایی، نمایشگاه‌های صنعتی و تجارتی همچنان فعالیت‌هایی پیشه‌وران، برگزاری برنامه‌های هنری، ورزشی، تفریحی وده‌ها برنامه‌‌ی متنوع دیگر برگزار می گردد که باعث نشاط هموطنان‌ ما و شکوه هرچه بیشتر این جشن ملی ما خواهد شد.

قابل ذکراست که اشتراک کنندگان برنامه دهکده افغانستان با علاقمندی زیاد از غرفه های مختلف که در ساحه‌ی متذکره ایجاد شده، دیدن به عمل آوردند و متشبثین داخلی را بر تولیدات وطنی تشویق کردند و همچنان در حاشیه این دهکده از رشته های مختلف ورزشی نمایشات جالب و دیدنی از جانب ورزشکاران مطرح نیز اجرا گردید.