وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

ریاست آگاهی و ارتباط عامه

معرفی مختصر و تاریخچه: ریاست آگاهی و ارتباط‌عامه به تاریخ 2ر8ر1391 شمسی رسماً توسط شاروال وقت افتتاح و به فعالیت آغاز نموده.
:هدف: هدف از ایجاد این ریاست عبارت از
1 بلند بردن سطح آگاهی مردم در مورد کارکردهای شاروالی‌کابل تشویق و ترغیب ایشان در راه همکاری با اداره شاروالی‌کابل؛
2 ایجاد روابط نزدیک و از بین بردن فاصله میان مردم و اداره شاروالی‌کابل؛
3 رسیدگی به مشکلات و سمع شکایات، انتقادات و نظریات ایشان در جهت از میان برداشتن موانع و حل مشکلات شهری؛
4 ترویج فرهنگ شهری در میان شهروندان شهرکابل.
تشکیلات: ریاست آگاهی و ارتباط‌عامه دارای ۱۹ تن کارمند رسمی و ۲ نفر اجیر می‌باشد که قرار ذیل است: تشکیل ریاست آگاهی وارتباط‌عامه دارای رئیس، یک معاون، مدیریت عمومی تکنولوژی، سه نفر اعضای اداری، یازده نفر کارمندان خدمات مشتریان و سه نفر کارمند ثبت و راجستریشن می‌باشد.

چارت تشکیلاتی ریاست آگاهی عامه


وظایف و مسوولیت‌ها: ریاست آگاهی و ارتباط‌عامه به‌ مثابه پل ارتباطی میان مردم و شاروالی‌کابل می‌باشد و این مرکز می‌تواند به‌طور مؤثر برای شهروندان کابل از طریق آگاهی‌دهی و ارایه معلومات خدمات ارایه نماید و هر نوع معلومات مفید و ارزنده را در مورد کارکردهای شاروالی‌کابل، پلان‌های کاری شاروالی‌کابل، لوایح و مقرره‌های شاروالی‌کابل را با مردم شریک سازد.
این ریاست معلومات جامع در مورد اصناف و فروشگاه‌های شهرکابل، مراکز صحی و بهداشتی، مؤسسات تعلیمی، تحصیلی، دیپلماتیک و خیریه (داخلی، خارجی) اعم از خصوصی و دولتی، شرکت‌های تجارتی و تولیدی، مراکز فرهنگی و رسانه‌ها، ادارات رسمی دولتی، اماکن تاریخی، شبکه‌های مخابراتی و مراکز تفریحی را در اختیار مردم قرار می‌دهد. ریاست آگاهی و ارتباط عامه معلومات راجع به نفوس، ساختمان‌ها، زیربناها، جایدادها و وضعیت جغرافیایی شهر... وسایر اماکن اجتماعی که در سطح شهر کابل موجود است به دسترس شهروندان قرار می‌دهد.
در اواخر سال (۱۳۹۲) شماره ۱۵۵تماس به منظور ایجاد حلقه اتصال میان مردم و شاروالی‌کابل ایجاد گردید، تا از این طریق به مشکلاتی که اهالی شریف شهرکابل با آن مواجه می‌شوند گوش فرا داده شود و در جهت حل آن از طریق مرجع مربوط  تعقیب و پیگیری صورت گیرد. در سال (۱۳۹۵ ه.ش) به ابتکار تیم جدید رهبری شاروالی‌کابل در سیستم کود نمبر (۱۵۵) از نظر کیفی و تکنولوژی عصری تغییراتی به وجود آمد، چنانچه سیستم جدید و عصری در شریک ساختن مشکلات شهریان با مسوولین و از میان برداشتن آن سرعت قابل‌ملاحظه به میان آمد که رضایت‌مندی شهریان را در پی داشته است. دومین بخش وظایف عمده مرکز آگاهی دهی و ترویج فرهنگ شهرنشینی برای شهروندان کابل، از طریق رسانه های صوتی، تصویری و چاپی می باشد. در این بخش نیز از طریق نشست با وکلای گذر، اصناف و اقشار مختلف شهرکابل، فرهنگ شهر نشینی و همکاری با اداره شاروالی‌کابل ترویج یافته است.