وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

ریاست خدمات کلتوری

 معرفی مختصر و تاریخچه: ریاست خدمات کلتوری در آغاز تأسیس بنام ریاست هوتل‌ها مسمی شد که مربوط به وزارت مالیه بود، بعد ها این ریاست زیرنظر شاروالی تحت نام "ریاست تصدی خدمات کلتوری"که دارای دفتر محاسبه، کنترول و تادیات بود فعالیت می نمود. در زمان حکومت طالبان تمام تشکیلات این ریاست لغو شد و تنها باغ وحش کابل در چوکات ریاست تنظیف باقی ماند، پس از روی کار آمدن دولت جمهوری اسلامی افغانستان این ریاست بار دیگر در چوکات تشکیل شاروالی‌کابل منظور گردید.

هدف: ریاست خدمات کلتوری طوری که از نامش هویدا است یک اداره خدماتی بوده که هدف آن ارایه خدمات برای شهروندان شهرکابل است. این خدمات نظیر ایجاد تفریحگاه‌ها، باغ وحش، باغ بابر، پارک ها، سینماها، گروه موزیک، گروه آرکستر، مدیریت جوانان، اعمارصالون های فاتحه خوانی ومحافظت آنها، خریداری و فعال نگهداشتن موترهای جنازه و انتقال اجساد مجهول‌الهویه از طب عدلی الی قول حشمت خان ودفن آنان است.

تشکیلات: این ریاست در تشکیل فعلی خود دارای یک معاونیت، دو آمریت: آمریت باغ وحش و آمریت باغ بابرشاه که فعلا در قیومت موسسه آغاخان می‌باشد و دارای ده مدیریت می‌باشد عبارت از: مدیریت تحریرات، مدیریت تنظیم لوحه ها، مدیریت خدمات اجتماعی، مدیریت جوانان، مدیریت ارکستر، مدیریت سینماها و مدیریت موزیک می‌باشد که جمعا به تعداد (44) کارمند رسمی و به تعداد (172) اجیر می‌باشد.

 

چارت تشکیلاتی ریاست خدمات کلتوری

 

وظایف و مسوولیتها: این ریاست وظیفه نظارت از تنظیم و ترتیب اشتهارات گوناگون و جمع آوری اشتهارات خودسر از سطح شهر، کنترول و نظارت از اجرای امور یومیه مدیریت های شامل تشکیل، زیبا سازی شهر و ترویج فرهنگ شهر نشینی را نیز به عهده دارد.
هدف از ایجاد ریاست خدمات کلتوری تقویت خدمات اجتماعی، فرهنگی، تفریحی، ورزشی، تبلیغات و آگاهی دهی، زیبا سازی شهر برای شهروندان شهرکابل می‌باشد.

برای دریافت لایحه وظایف ریاست خدمات کلتوری اینجا کلیک کنید