وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

طرح سرمایه گذاری در سکتور ساختمان های تجارتی، و برنامه احداث و احیای زیربناهای ترانسپورتی شهر کابل مطرح شد

28 قوس 1396


درجلسۀ اخیرشورای عالی توسعۀ شهری که بتاریخ 23 قوس 1396 تحت ریاست جلالتمآب محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ دایر گردیده بود، پوهنیار عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل، طرح سرمایه گذاری در سکتور ساختمان های تجارتی را به جلسه مطرح کرد و خواستار تخفیف در قسمت پرداخت محصول آن گردید که در نتیجه، جلسه شورای عالی توسعه شهری فیصله کرد تا پرداخت محصول مطابق فیصله قبلی اخذ گردد و نیز برای تایید به کابینه ارائه شود.
همچنان در این جلسه، برنامه احداث و احیای زیربناهای ترانسپورتی شهر کابل از سوی پوهنیار شیخ احمد متین مشاور ارشد و مسئول وارسی از معینیت ترانسپورت شاروالی کابل، به جلسه ارائه شد.
وی در رابطه به وضعیت موجود جاده های شهر کابل، طول جاده ها، ارزش پروژه های تکمیل شده، ارزش پروژه های تحت کار، ارزش پروژه های تحت تدارکات، ارزش پروژه های پلان شده، خصوصیات جاده ها، زیربناهای ترانسپورتی عامه، ارزیابی و اقدامات اصلاحی، انکشاف ظرفیت ها و پروژه ها، نظارت از پروژه و تضمین کیفیت و مدیریت دارایی ها معلومات ارایه داد و چالش های فراراه برنامه احداث و احیای زیربناهای ترانسپورتی شهر کابل را بیان نمود.
رئیس جمهور ضمن تشکر از ایجاد ظرفیت و نوع مدیریت بوجود آمده در شاروالی کابل، گفت که میزان نیازمندی شاروالی کابل برای خرید قیر باید مشخص گردد تا بتوانیم این معامله را دولت به دولت انجام دهیم، و همچنان تاکید کرد که باید طرح مدل تخنیکی مشخص در این خصوص به جلسه ارائه شود. وی افزود که مدیریت عواید باید منسجم شود و یک مرکز خاص عواید ایجاد گردد.
در اخیر، رئیس جمهور کشور تصریح کرد که مدیریت املاک مهم بوده و باید از املاک بحیث منبع عوایدی استفاده موثر صورت گیرد.