وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

تدویرجلسه هماهنگی روی پیشرفت کار ثبت املاک و محصول خدمات شهری

19 جدی 1396

 


به منظور هماهنگی بیشتر برای پیشرفت کار ثبت و راجستر املاک و محصول خدمات شهری میان بخش های مختلف شاروالی کابل و دفتر اسکان بشر ملل متحد، جلسه ای قبل از ظهر روز سه شنبه  18 جدی 1396 در تالار کنفرانس های شاروالی کابل تدویر یافت.
در این جلسه احمد شعیب رحیم معین مالی واداری شاروالی کابل، سید سعدالله وهاب مسوول برنامه شهر برای همه از دفتر اسکان بشر ملل متحد و کارکنان فنی و مسلکی بخش های مختلف شاروالی کابل و دفتر اسکان بشرملل متحد اشتراک ورزیده بودند.
نخست معین مالی و اداری شاروالی کابل پیرامون سروی، ثبت املاک و درج آن در دیتابیس یا بانک معلوماتی به صورت درست و معیاری آن غرض تسهیل گردآوری محصول خدمات شهری شاروالی کابل صحبت نموده گفت: پرداخت محصول خدمات شهری شاروالی کابل منبع تمویل پروژه های زیربنایی و عام المنفعه برای رشد و انکشاف شهر، یک امر ضروری پنداشته می شود که نباید هیچ یک از شهریان ما اعم از نهادهای دولتی، خصوصی و افراد در آن سهل انگاری نمایند.
معین مالی و اداری شاروالی کابل چگونگی همکاری دفتر اسکان بشر ملل متحد با شاروالی کابل را در راستای تدوین دیتابیس املاک و توزیع کتابچه های جدید محصول خدمات شهری شاروالی کابل مثبت ارزیابی کرده و خواهان هماهنگی بیشتر نواحی شاروالی کابل با آن دفتر و همچنان تقویۀ منابع بشری در تسریع روند کاری گردید.
متعاقباً مسوول برنامه شهر برای همه، روی پشرفت کار ثبت املاک که در 7 ناحیۀ شهر تکمیل و 10 ناحیه دیگر جریان دارد، روشنی انداخته اضافه نمود: با سروی جدیدی که صورت گرفته بیش از 50 در صد املاک نظر به آمار قبلی در دیتابیس نواحی مختلف شاروالی کابل جدیداً درج یافته که در بلند رفتن سطح عواید شاروالی کابل و انسجام امور برنامه ریزی های خدمات رسانی در شهر ممد واقع خواهد شد.
وی به توزیع سند موقت املاک از سوی شاروالی کابل که در آیندۀ نزدیک به مالکین املاک شهر کابل داده خواهد شد، اشاره نموده و نیزخواهان همکاری شهروندان در جریان کارهای ساحوی از جمله نقشه برداری و ثبت املاک گردید.
سپس کارکنان برنامه شهر برای همه و نواحی، غرض هماهنگی بیشتر در تطبیق برنامۀ شهر برای همه، در خصوص کار راجستر املاک و توزیع کتابچه های جدید محصول خدمات شهری، نظریات و پیشنهادات شانرا علاوه کردند که در ارتباط به توزیع آن کتابچه ها به مالکین خانه ها و سایر اماکن تجارتی و رهایشی وضاحت داده شد.
گفتنیست، برنامۀ شهر برای همه یکی از برنامه های حکومت وحدت ملی بوده که به کمک تخنیکی دفتر هبیتات ملل متحد با هماهنگی شاروالی کابل، وزارت امور شهرسازی و ادارۀ اراضی به کمک مالی اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا به پیش برده میشود که شامل فعالیتهایی چون ثبت و راجستر املاک با استفاده از تکنالوژی عصری، دریافت احصائیه دقیق ملکیت های پلانی و غیر پلانی، آدرس سازی، مصوونیت املاکی از طریق صدور سند موقت املاک، بلند بردن سطح عواید شاروالی کابل از طریق مالیه و جمع آوری محصول خدمات شهری در 20 ناحیه شهر کابل تطبیق میگردد و ولایات مزار، هرات، کندهارو ننگرهار نیز شامل این برنامه قرار دارند.