وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

چگونگی پیشرفت کار الکترونیک سازی مراحل کاری جواز سیر و جواز راننده گی به بحث گرفته شد

4 دلو 1396

 

نظر به تفاهمنامۀ همکاری جهت برقی سازی مراحل کاری مدیریت ترافیک شهرکابل، که چندی قبل میان شاروالی کابل و وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به امضا رسیده بود، روز دوشنبه هفتۀ روان، طی ملاقاتی که پوهنیارعبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل با شهزاد گل آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی داشت، چگونگی پیشرفت کار بالای برقی سازی مراحل کاری جواز رانندگی و سیر به بحث گرفته شد.
وزیر مخابرات، کوتاه سازی و برقی سازی مراحل کاری را در بخش های مختلف ادارات افغانستان یک اولویت دانسته تصریح کرد که با ایجاد سیستم نرم افزار آسان خدمت و با استفاده از دیتابیس های که روی تنظیم امور خدماتی و اداری ترافیک شهر از سوی شاروالی کابل آماده گردیده با یک هماهنگی و کار مشترک، سهولت های مختلف را ایجاد خواهیم کرد.
متعاقباً سرپرست شاروالی کابل طی صحبتی گفت: با راهکار جدیدی که مد نظر است، در بخش های خدمات الکترونیکی ترافیک جاده، مطالعات و ارزیابی های تخنیکی از مدتی بدینسو انجام یافته که با تشریک مساعی، در آیندۀ نه چندان دور، عرضۀ خدمات ترافیکی و تنظیم جاده ها مدرن و معیاری خواهد شد.
سرپرست شاروالی کابل روی طرح سیستم سازی موثر، شفافیت در مراحل و قدمه های کاری توزیع جواز سیر و جواز رانندگی از طریق یک مرجع واحد به زود ترین فرصت، کاهش ازدحام جاده ها و پیاده روها و استفادۀ مفید از زیربنا های ترانسپورتی تمرکز نموده افزود: با تکمیل شدن دیتابیس وسایط مدیریت ترافیک کابل، عرضۀ خدمات برای شهروندان سرعت پیدا می کند و از جعل اسناد در خصوص جواز سیر و جواز رانندگی جلوگیری خواهد شد.
در اخیر قرار شد که تیم های تخنیکی شاروالی کابل با وزارت مخابرات پیرامون تنظیم امور یاد شده نشست های را تدویر و به یک راهکار مشخص علمی و سنجیده شده دست یابند.