وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

دل نوشتۀ کارگر تنظیف شاروالی کابل


بسم الله فرزند بازمحمد هستم، فعلاً مدت سیزده سال می‌شود که در ریاست تنظیف شاروالی کابل منحیث کارگر وظیفه اجرا می‌کنم. تمام خرج و مصارف زندگی ما از معاش‌ام تامین می‌گردد و شکر گذارم که این معاش را دارم.
از اینکه در ریاست تنظیف منحیث یک کارگر وظیفه دارم، خیلی‌ها خرسند ام چون هم خدمت به وطن‌ام می‌کنم و هم امرار زندگی‌ام ،اما در این مدت تنها چیزی را درک کردم، مقدس بودن وظیفه ای کارگران تنظیف است، چون این کارگران مسئولیت جان چندین ملیون انسانی را که در شهر کابل زنده گی می‌کنند دارند، اگر این نارنجی پوشان نباشند این کثافات را که مردم کابل تولید می‌کنند، جمع آوری و انتقال ندهیم، ازاثر بو و تعفن این کثافات چقدر مردم ما به امراض گوناگون مبتلا خواهند شد.
چیزی دیگری که باید بگویم به عنوان یک کارگر تنظیف همان بی توجهی اکثر مردم ما در قسمت نظافت شهرِ زیبای کابل است. یعنی کاملاً خود را در مقابل شهر شان بی مسولیت می‌دانند و فکر می‌کنند تمام صفایی بیرون از محوطه خانۀ‌شان مربوط شاروالی می‌شود و کارمندان تنظیف را همانند نوکران شخصی خود می‌دانند. حال میخواهم به هموطنان عزیزم به عنوان یک کارگر تنظیف پیامی داشته باشم "اگر من و تو در قسمت نظافت شهرمان توجه نکنیم، چطور توقع داشته باشیم که شهر پاک داشته باشیم، پس با ما کارگران ریاست تنظیف همکار باشید و از اولین کسانی نباشید که باعث آلوده گی محیط مان میشوند."