وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

رئیس جمهور غنی: ادارات ما باید مفید، مؤثر و موجب اعتماد مردم شوند

28 جدی 1398

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به سلسلۀ گفتمان ملی با شهروندان کابل، با باشندگان ناحیه های اول، دوم، هشتم، نهم و شانزدهم دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر سلام خانۀ ارگ انجام شد، ابتدا سید حسن پرویزی به نمایندگی از ناحیه اول، مولوی خال محمد نیکزاد به نمایندگی از ناحیه دوم، شبنم محمودی به نمایندگی از زنان ناحیه های اول، دوم، هشتم، نهم و شانزدهم، الحاج سید الرحمان به نمایندگی از ناحیه هشتم، احسان الله هوتک به نمایندگی از ناحیه نهم و محمد عیسی شفاهی به نمایندگی از ناحیه شانزدهم مشکلات، خواست ها و پیشنهادات شان را در عرصه های مختلف با رئیس جمهور شریک ساختند.

آنان خواهان توجه دولت به ناحیه های مذکور در عرصه های امنیتی، صحی، ایجاد زمینۀ کار برای جوانان، اسفالت سرک ها، توزیع عادلانه برق، حل مشکل آب آشامیدنی و ترانسپورت شهری، وضع نمودن قیود شب گردی، جلوگیری از آزار و اذیت دختران مکاتب از سوی ولگردان و معتادین، ایجاد مدرسه دخترانه، جلوگیری از غصب زمین، رفع کمبود تعمیر مکاتب، توجه به ترانسپورت شهری، ایجاد پارک های تفریحی و محلات ورزشی و توجه به محیط زیست شدند.

نمایندگان مذکور از برخورد غیر مسلکی پولیس شکایت کردند و گفتند که عدم توجه پولیس باعث می گردد تا جرایم جنایی بیشتر شود، مواد مخدر به آسانی به فروش برسد و سرقت ها افزایش یابد.

رئیس جمهور غنی پس از استماع مشکلات و پیشنهادات آنان، گفت که در نظام جمهوری، رئیس جمهور خادم ملت است و هر کدام شما موجب احترام هستید.

وی از آنان بخاطری اینکه نظریات، پیشنهادات و مشکلات شان را بدون سانسور و آزادانه مطرح کردند، تشکر کرد و افزود که در چند هفتۀ آینده، جلسه بزرگ چهارهزار نفری شهروندان کابل را دایر خواهیم کرد و اقدامات خویش را در راستای تطبیق پیشنهادات و حل مشکلات شما و سایر شهروندان کابل، به سمع تان خواهیم رساند.

رئیس جمهور گفت که مردم ما ضرورت دارند تا اصلاحات ادارات را مشاهده کنند و در هر ماه ادارات ما نسبت به گذشته باید مفید، مؤثر و موجب اعتماد مردم شوند.

رئیس جمهور غنی با بیان اینکه پلان امنیتی کابل روی دست است، گفت که ابعاد امنیتی حوزه به حوزه و ناحیه به ناحیه و به طور کلی مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس جمهور با تاکید به قوماندان امنیۀ کابل که در این دیدار حضور داشت، گفت که دیگر آزار و اذیت زنان و دختران در اطراف مکاتب دخترانه و سایر اماکن عامه، برای من قابل تحمل نیست و در این راستا باید اقدامات جدی صورت گیرد.

رئیس جمهور غنی به شاروال و والی کابل هدایت داد که هرچه زودتر لیست غاصبین ملکیت عامه را به نشر بسپارند و هر فردی که مانع این تصمیم می گردد، ممنوع الخروج و به پنجه قانون سپرده شود.

رئیس جمهور کشور با اشاره به مشکلات کمبود برق، به رئیس دافغانستان برشنا شرکت دستور داد تا بخاطر حل این مشکل، پلان واضح را جهت اصلاح شبکه های برق کابل به زودی ارائه نماید.

رئیس جمهور غنی بر حل مشکل کمبود مکاتب در نواحی مختلف شهر کابل تاکید ورزید و گفت که قانون اساسی حقوق زنان را تضمین نموده و من یکی از حامیان جدی حقوق زنان هستم.

رئیس جمهور به مشاورین ریاست جمهوری هدایت داد تا ترتیبات نشست بزرگ وی را با زنان ولایت کابل روی دست گیرند تا پس از استماع مشکلات، خواست ها و پیشنهادات آنان، راه حل های مناسب جستجو گردد.