وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

شاروال کابل روی ایجاد و تاسیس پنج مرکز فرهنگی در شهر کابل با رییس فرهنگی یونیسکو ملاقات نمود

3 دلو 1398

پوهنیار احمد ذکی سرفراز شاروال کابل در دفتر کارش روی ایجاد مراکز فرهنگی در پنج زون شهر در پیوند با انتخاب شهر کابل در سال 2024 بحیث مرکز تمدن اسلامی با آقای فلیپ لامغی رییس فرهنگی دفتر یونیسف درحالی که رییس کتابخانه عامه کابل از وزارت اطلاعات و فرهنگ و مسوولان فرهنگی شاروالی کابل حضورداشت، بحث و تبادل نظر نمود.

درین ملاقات شاروال کابل پیرامون ارزش های تاریخی و اسلامی در شهرکابل روشنی انداخته گفت: در برنامه ریزی های توسعه‌یی ما خصوصاً بر حفظ میراث های فرهنگی و تمدن اسلامی اولویت داده ایم و در قسمت ایجاد و ساخت مراکز فرهنگی در پنج زون مختلف سطح شهر جای های مناسب تعیین خواهد شد تا شهروندان ما از مراکز که با در نظرداشت ارزش های که این شهر دارد، مد نظر است ساخته شود به گونۀ خوب و بهتر استفاده ببرند.

متعاقباً رییس فرهنگی دفتر یونیسف از همکاری آن دفتر در قسمت تاسیس مراکز فرهنگی در زون های مختلف سطح شهر وعده سپرده و از حمایت شاروال کابل در ایجاد مراکز فرهنگی ابراز خرسندی کرد.

در اخیر تصمیم برآن شد تا در قسمت تاسیس، مدیریت و چگونگی ساخت وساز مراکز فرهنگی زون های مختلف شهر کابل میان شاروالی کابل، دفتر یونیسف و وزارت اطلاعات و فرهنگ تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده و گام های عملی و ارزنده در زمینه برداشته شود.

گفتیست که شاروال کابل در قسمت طراحی مراکز فرهنگی که قراراست با هماهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور و به کمک مالی کشور شاهی قطربه هزینه 40 میلیون دالر ساخته شود، خواهان همکاری دفتر یونیسف نیز گردید که از سوی آن دفتر آماده گی نشان داده شد.