وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

گفتمانِ شهری به‌منظور جلوگیری از آلوده‌گی‌هوا میانِ مسوولان و اصنافِ شهر برگزار شد

3 دلو 1398

شاروالی‌کابل به سلسله‌ی برنامه‌هایی گفتمانِ‌شهری میان شهروندان و مسوولان، به منظور جلوگیری از آلودگی‌هوا، برنامه‌ی را زیر نامِ " نقشِ پیشه‌وران و اصنافِ شهرکابل در کاهش آلوده‌گی هوا" در هماهنگی با کمیته‌ی آگاهی‌عامه‌ی کمیسیون‌عالی جلوگیری از آلوده‌گی با حضور داکتر مهتاب عالمی معین خدمات شهری شاروالی‌کابل، نماینده‌گان ادارات محترم: اداره‌ی ملی‌ حفاظت محیط‌زیست، وزارت ارشاد، حج و اوقاف، اطلاعات و فرهنگ، تحصیلات‌عالی و نماینده‌گان اصناف مختلف شهر برگزار نمود.

در این گفتمان، داکتر مهتاب عالمی معین خدمات شهری شاروالی‌کابل ضمن ابراز خرسندی از آنعده اصناف و مالکان شهرک‌ها که در تنظیم سیستم تسخین ساحه‌ی مربوطه‌ی شان شاروالی‌کابل را همکاری رسانیده‌اند، طی صحبتی اظهارداشت: آنگونه که از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود همه‌روزه تدابیر نظارتی و مبارزه با آلوده‌گی‌هوای پایتخت به شدت و قوت خود جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد که ما به هیچ صورت اجازه سرپیچی از قانون و مقررات را نمی‌دهیم و هشدار می‌دهیم که قبل از رسیدن تیم تفتیش و کنترول این اداره، اصناف باقی‌مانده خود اقدام به معیاری‌سازی سیستم سوخت‌شان نمایند و همچنان بلند منزل‌ها و شهرک‌ها به نصب دستگاه فلتر کننده دود اقدام کنند؛ در غیر آن سیستم مرکز گرمی‌شان مسدود و فعالیت شان متوقف می‌گردد. هدف از برگزاری این گفتمان که ایجاد روحیه‌ی همکاری، حس مسوولیت‌پذیری میان مسوولان و شهروندان است، لازم‌است برای رفع مشکلات محیطی مردم در خصوص چگونگی و جلوگیری از استفاده مواد آلاینده گام‌های عملی را با ما یکجا بردارند.

وی، باردیگر توقع برد تا همه شهروندان با یاری و همسویی برای رفع مشکل موجود آلوده‌گی‌هوا و راه‌های بیرون رفت همگام و همسو با شاروالی‌کابل شود. در بخش دیگری از این گفتمان، نماینده‌گان ادارات مختلف در رابطه صحبت نموده خواهان همکاری بیشتر مردم به ویژه اصناف شهرکابل در پیوند به جلوگیری و کاهش آلوده‌گی هوای شهرکابل شدند. 

سپس اشتراک کننده‌گان ضمن اعلام حمایت در رابطه به هماهنگی میان مسوولان و مردم شهر صحبت نمودند و در رابطه به نگرانی‌هایشان در قبال آلوده‌گی هوا و همکاری‌های بیشتر نکات را بیان داشتند.

در اخیر برای آنعده اصناف که قبلاً طی ارزیابی بخش‌های شاروالی‌کابل سیستم تسخین‌شان معیاری شناخته شده بود و همچنان حفظ الصحه محیطی را در محیط کاری شان مد نظرگرفته بوند از سوی شاروالی‌کابل مورد تقدیر قرارگرفتند.