وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

رئیس جمهور غنی: شرق کابل به یک منطقۀ توسعه یافته مبدل خواهد شد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در پنجمین نشست گفتمان ملی، با باشندگان ناحیه های ۱۲،۲۱ و ۲۲ شهر کابل و ولسوالی بگرامی، در قصر سلام خانۀ ارگ دیدار کرد.

در این دیدار که بانوی اول کشور و شماری از مسئولین حکومتی حضور داشتند، صفی الله هوتک به نمایندگی از معارف و جوانان، مولوی سید زین العابدین به نمایندگی از علما، رقیه بارکزی به نمایندگی از زنان، حاجی محمدگل به نمایندگی از وکلای گذر و امان الله ترین به نمایندگی از اصناف و بزرگان قومی از رئیس جمهور به خاطر اقدام و ابتکار شان در راستای حل مشکلات مردم تشکر کردند.

آنان مشکلات و پیشنهادات شان را در رابطه به ناامنی، مجازات سارقین، معارف و مکاتب، کانکریت سرک ها و کوچه ها، کانال ها، شفاخانه مجهز، غصب زمین، کمبود برق، ترانسپورت شهری، رسمی ساختن مساجد، آب آشامیدنی، سرکوب زورمندان، جلوگیری از مواد مخدر، اعمار دارالعلوم، تخصیص زمین برای هدیره، مصئونیت علما و مدارس، کاریابی برای زنان، نبود کودکستان، کمبود تشکیل پولیس، سرک حلقوی و جمع آوری و انتقال کثافات، با رئیس جمهور شریک ساختند.

رئیس جمهور غنی از سخنرانان نشست بخاطر اینکه مشکلات و خواست های مردم را به صورت واضح شریک ساختند، تشکر کرده، گفت که با سمت شرق کابل برخورد دوگانه صورت گرفته است و به شاروال کابل هدایت داد تا این بی عدالتی جبران گردد و همچنان به زودترین فرصت پلان خویش را برای مشخص ساختن زمین بخاطر هدیره، تطبیق نماید.

رئیس جمهور کشور همچنان به شاروال کابل هدایت داد که پس از این کثافات شهر کابل را به سمت شرق انتقال داده نمی تواند، برای این کار باید یک راه معقول سنجیده شود، چون حوصله مردم به سر رسیده است.

رئیس جمهور غنی با اشاره به این که شرق کابل به یک ساحه انکشاف یافته مبدل خواهد شد، به رئیس دافغانستان برشنا شرکت هدایت داد که در مدت سه هفته مشکل شهروندان کابل به خصوص مشکل بل های صرفیه برق شان را حل نماید، در غیر آن معاونین این اداره از وظیفه برکنار خواهند شد. وی با تاکید افزود که در زمینۀ برق، رفتار دوگانه با مردم قابل قبول نیست.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که سلسلۀ گفتمان ملی با مردم کابل ادامه خواهد داشت و در نتیجۀ آن باید پیشرفت های واضح به میان آید. رئیس جمهور همچنان از مردم خواست تا شوراهای مردمی را به سطح کوچه، گذر، ناحیه و ولسوالی ها ایجاد کنند. وی افزود که استخدام زنان در ادارات مختلف افزایش خواهد یافت و جلو غصب زمین گرفته می شود.