وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

شاروال‌کابل: روی حل مشکل مردم ساحه‌ی قلعه‌ی زمان‌خان در برنامه ریزی های ما توجه خاص صورت گرفته است!

پوهنیار احمد ذکی سرفراز شاروال‌کابل، قبل از ظهر روز چهارشنبه ۱۶ دلو ۱۳۹۸، با حضور داکتر صدرالدین تاجک معین پلانگذاری و توسعه شهری شاروالی‌کابل پیرامون ارزیابی پروژه‌های زیر کار و بحث روی پروژه‌های سال آینده شهری این نهاد، با نماینده‌گان مردم و شماری از ساکنان ناحیه‌ی شانزدهم شهر، خصوصاْ رفع مشکل ساحه‌ی قلعهی زمان خان ديدار كرد.

در اين ديدار، باشندگان آن ناحیه ضمن تاکید بر تسریع روندکاری ساختمان اساسی پل های پاد شاه و شینه و توجه بر تکمیلی امور ساختمان سرک 60 متره قلعه زمان خان، دها مورد از چالش‌ محیطی و پیشنهادهای ‌شان را با شاروال‌کابل در میان گذاشتند.

شاروال‌کابل ضمن استماع مشکلات گفت که رسیدگی به خواست‌های مردم اولویت کاری ما بوده، از تمام امکانات برای تحقق خواست‌های آنان استفاده خواهند کرد و از اجرایی شدن پروژه های متعدد ساخت و ساز در سال آینده از سوی شاروالی کابل به باشندگان ناحیه نیز نوید داد تا مشکل گل و لای در کوچه و پس کوچه ها و عدم دسترسی به سرک های اساسی برای باشندگان ناحیه یاد شده مرفوع گردد.

قابل ذکراست که رویدست گرفتن کار احداث و ساختمان اساسی پل های شنیه و پاچا یکی از بزرگترین دستآورد های شاروالی کابل در سال جاری در مسیر سرک 60 متره قلعه زمان خان بوده که یکی از دلایل تاخیر کار ساختمان سرک مذکور نیز بشمار میرفت که پل شینه با طول 39 متر با عرض 28.4 متر و همینطور پل پاچا با طول 58 متر و با عرض 28.4 متر به صورت پخته و اساسی بالای دریای کابل و در منطقه قلعۀ زمان خان در حال ساخت و ساز است.

و از جانب دیگر در سال آینده سرک یاد شده در چهار لین به عرض 60 متر و طول مجموعی 4 کیلومتر، شامل آبروها، پیاده روها، گلدان های وسطی و کناری جاده، ایستگاه ها، خط اندازی سیرحرکت بس های شهری و موتر های تیز رفتار با مشخص شدن خطوط بایسکل رانی، نصب علایم ترافیکی و تنویرسولری جاده ساخت و ساز آن به پایه اکمال می رسد.

این سرک ساحه مکروریان را از قسمت بنایی به پروژۀ احمد شاه بابا‌ مینه وصل می نماید که با ساخت این جاده علاوه برفراهم شدن سهولت برای باشنده گان ساحۀ قلعه زمانخان، از جاده کارته نو حجم سنگین ترافیک نیز کاسته خواهد شد.