وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

شاروال‌کابل مهم‌ترین فعالیت‌ها، اقدامات اصلاحی و چگونه‌گی توسعه و انکشاف شهر را در برنامه‌ی "حسابدهی دولت به ملت" وضاحت داد

7 حوت 1398

پوهنیار احمد ذکی سرفراز شاروال‌کابل امروز( ششم حوت ۱۳۹۸) مهم‌ترین فعالیت‌ها، اقدامات اصلاحی و چگونگی اجرایی شدن پلان‌ها و برنامه‌های شاروالی‌کابل را جهت توسعه و انکشاف پایدار شهر کابل در سالجاری و سال آینده مطابق اصل حسابدهی دولت به ملت و قانون دسترسی به اطلاعات طی کنفرانس مطبوعاتی در مرکز رسانه‌های حکومت با مردم شریک ساخت که بیش از ۱۵۵ کیلومتر سرک و کوچه‌ها، در نواحی مختلف شهرکابل اسفالت و کانکریت‌ریزی شده‌است.

شاروالی‌کابل در سال مالی ۱۳۹۸ به گونه‌ی مجموعی ۱۹۱ پروژه‌ی انکشافی را در ۲۲ ناحیه شهر کابل روی دست داشته که کار برخی از این پروژه‌ها تکمیل و برخی دیگر در مراحل تحت کار وتحت پلان قرار دارند.

شاروالی‌کابل در سال مالی ۱۳۹۸ روی بخش‌های اصلاحات و حکومتداری‌خوب، احداث زیربناها، بهبود وضعیت ترانسپورت و ترافیک، سرسبزی، صحت محیطی و محیط زیست، بهبود و ضعیت تنظیفی و تطبیق چارچوب طراحی شهر کابل، تمرکز نموده است. وی گفت جمع آوری ۴،۱ میلیارد افغانی عواید از سرچشمه‌های عوایدی مختلف؛ سروی وثبت ۱۳۱۷۷۴ ملکیت در ۱۰ ناحیه شهرکابل؛ توزیع بیش از ۱۸۱۰۵۰ کتابچه صفایی به املاک راجستر شده جدید در ۲۲ ناحیه شهر و تهیه نقشه‌های ابتدایی آدرس‌یابی در نواحی ۲۲ گانه، فعالیت‌های عمده‌ی شاروالی‌کابل در بخش اصلاحات وحکومت داری خوب‌است.

آقای سرفراز در همین حال از سروی ودیزاین ۱۳۷کیلومتر سرک‌ها وکوچه‌ها در سطح شهر، اسفالت وکانکریت‌ریزی ۱۵۵.۵ کیلومتر سرک و کوچه‌ها در نواحی مختلف؛ سنگفرش ۸۸۰۸۵ متر مربع پیاده‌روهای شهر و اعمار ۴۹۲۰ متر کانال برای مدیریت آب‌های سطحی در نواحی دوم، چهارم، نهم و شانزدهم، به عنوان فعالیت‌های اساسی شاروالی‌کابل در بخش ساختمان سرک‌ها، پل‌ها و کانال‌ها یاد نمود.

شاروال‌کابل همچنان تکمیل و نصب ۱۰ پل هوایی عابر پیاده‌رو در ساحات مزدحم نواحی مختلف؛ ساخت ۲۶۴ ایستگاه بس‌های شهری در ۹مسیر مختلف شهر و آغاز بهسازی ۳۳ چهار راه را از فعالیت‌های عمده‌ی شاروالی‌کابل در عرصه بهبود وضعیت ترافیک و ترانسپورت عنوان کرد.

شاروال‌کابل از جمع‌آوری وانتقال ۴۵۰.۰۰۰ تن کثافات جامد از سطح شهر؛ جمع آوری و انتقال بیش از ۳۴.۲۴۰ متر مکعب کثافات مایع از سطح شهر؛ جمع‌آوری وانتقال حدود ۳۷.۶۰۸ متر مکعب آبهای اضافی کنار جاده‌ها و ترتیب پلان کوتاه مدت، میان مدت ودراز مدت مدیریت زبالهها، به عنوان فعالیت‌های شاروالی‌کابل در بخش تنظیف یاد آوری نمود.

او گفت بازسازی ۲۷ پارک وشرید ساحات سبز در نواحی مختلف؛ چمن سازی ۲۰.۰۰۰متر مربع گلدان‌های بین وکنار جاده‌های مهم‌شهری؛ تغییر منبع انرژی سیستم آبیاری وتنویر ۱۵ ساحه وپارک از جنراتور به برق شهری، فعالیت‌های عمده‌ی شاروالی‌کابل در بخش سرسبزی است.

شاروال‌کابل در همین‌حال گفت که ساخت یک قسمت از خط سوم متروبس(BRT) از چوک جاده‌ی میوند الی ایستگاه تپه‌ی کارته نو؛ توسعه شبکه بایسکل؛ توسعه وتقویه ریاست تنظیف؛ بهبود ایستگاه انتقال مرکز و ایجاد یک ایستگاه انتقال دایمی؛ بهبود مرکز تخلیه زباله‌های شهری گزک۲؛ احداث محل دفن جدید زباله‌های شهری؛ اعمار باغ کابل، منحیث بزرگترین پارک تفریحی در سطح شهر کابل و احیا و بازسازی ناحیه کول حشمت خان، از برنامه‌های عمده شاروالی‌کابل برای سال ۱۳۹۹ می‌باشد.

شاروال‌کابل خاطرنشان کرد که هدف مشخص ما رشد و توسعه معیاری شهر کابل و عرضه خدمات جوابگو به نیازهای امروزی شهروندان شهر کابل می‌باشد که با استفاده از امکانات مالی و تخنیکی و سندهای تقنینی که اخیراً ترتیب و تصویب یافته، برای مدیریت بهتر شهری و رفع چالش‌ها و مشکلات شهری در سال آینده دست‌آوردها و فعالیت‌های بی‌پیشنه را شهروندان ما شاهد خواهند بود.