وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

زنده گی و کارنامه معین امور فنی و ساختمانی شاروالی کابل

انجنیرمحمدصدیق صاحبزی، فرزند استادگل حسن صاحبزی، درسال 1358 هجری شمسی در ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردگ چشم به جهان گشوده است. انجنیرصاحبزی تحصیلات عالی خود را به سویه لیسانس در رشته سیول انجییری پوهنتون کابل و در بخش ادارۀ عامه، ماستری خویش را از پوهنتون یومف سویس به دست آورده است. موصوف در پهلوی کارهای عملی،در بخش مدیریت پروژه ها دانش تخصصی، در بخش رهبری تیم ها که از طرف هاروارد مدیریت میشد کورس یکساله و در بخش سرک سازی،در انستیتیوت مرکزی سرک سازی کشور هندوستان آموزش تحقیقاتی را به پایه اکمال رسانیده است. آقای صاحبزی در کنار تحصیلات و کارهای عملی خویش، درکورسهای تخصصی ملی و بین المللی امور ساختمانی نیز اشتراک نموده است. صاحبزی علاوه بر وظایف رسمی، با مراکز تحقیقاتی نیز همکاری نموده و با دفتر تحقیقات و تریننگ ملل متحد در بخش مدیریت و پلانگذاری پروژه ها به حیث ترینر افتخاری اجرای وظیفه می نماید. انجنیرصاحبزی در باره دیزاین سرکهای دهاتی چندین مقاله و برای انجنیران یک کتاب رهنما را به رشته تحریر در آورده است.

تجارب کاری: در ادارات و کشور های مختلف،(17) سال تجربه کاری در بخش مدیریت امور ساختمانی داشته که از آن جمله مدت (12) سال را در دفتر خدمات پروژه‌یی ملل متحد وظیفه اجرا نموده است. به طور نمونه:ریس عمومی کار، حفظ و بازسازی شاروالی کابل، مسوول بخش مدیریت و انجینری پروژه کشور های آسیای جنوبی و افغانستان در دفتر خدمات پروژه یی ملل‌متحد، مسوول بخش انجینری پروگرام سرک سازی ولایتی موسسه کمک های ستراتیژیک ایالات متحده امریکا و به حیث مسوول برنامه های خدمات تخنیکی- انجینری سرکهای دهاتی وزارت انکشاف و بازسازی دهات نیز اجرای وظیفه نموده است.

انجینر صاحبزی، اخیر اً به اساس پیشنهاد شاروالی کابل و منظوری مقام عالی ریاست جمهوری افغانستان، به حیث معین فنی و ساختمانی شاروالی کابل مقرر گردیده است.