وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

سنگ‌فرش صد هزار مترمربع، پیاده‌روهای سطح شهر از سوی شاروالی کابل

1 میزان 1396

شاروالی کابل به‌هدف فراهم آوری سهولت شهروندان به‌خصوص عابرین پیاده و ایجاد زیبایی‌ شهر، در نظر دارد تا به متراژ یک‌صدهزار متر مربع پیاده‌روهای امتداد سرک‌ها را در نقاط مختلف شهر، از نوع سنگ موزایک یا انترلاک که ساختۀ فابریکه‌جات تولیدات داخلی کشور بوده به صورت هرچه درست و معیاری در آیندۀ نزدیک روی دست گیرد.
این سنگ‌فرش در امتداد سرک‌هایی چون سلطان محمود غزنوی در دو طرف آن از چهار راهی شهید هنگرها به استقامت سرای شمالی۵۰۷۷ متر مربع، سرک قرغه الی پوهنتون تعلیم و تربیه شهید استاد ربانی ۱۱۶۸۵ متر مربع، قسمت رحمن مینه ۲۸۰۰۰ مترمربع اطراف لیسۀ مریم و مکتب انور بسمل ۴۵۰۰ متر مربع و سایر نقاط بارز شهر تطبیق می‌گردد.
به همین ترتیب نظر به ارزیابی ریاست حفظ، مراقبت و کار شاروالی کابل تا چند روز آینده به طول ۳۲۰۰ متر سنگ‌فرش های پیاده‌روها ترمیم و به‌سازی میگردد.
قابل ذکر است که هم اکنون کار سنگ‌فرش پیاده‌روها از سوی ریاست حفظ، مراقبت و کار شاروالی کابل در مسیر سرک میدان هوایی بین المللی حامد کرزی الی شهرک آریا و سرک پولی تخنیک الی بلاک‌های قرغه در یک جناح سرک از نوع سنگ ولایت میدان وردک ادامه دارد که از آغاز سال جاری تا اکنون کار سنگ‌فرش پیاده‌رو سرک میدان به طول بیش از ۲۰۰۰ مترمربع و سرک پوهنتون پلی تخیک به طول ۱۹۰۰ مترمربع صورت گرفته و کار بالای متباقی آن جریان دارد.
قابل یاد آوری‌ست که در سال جاری از استقامت چهارراهی دهبوری الی سرک چهارم سیلو به طول ۲۰۰۰متر پیاده‌رو سنگ‌فرش گردیده است.
قابل ذکر است با داشتن پیاده‌روهای معیاری و استندرد در بسیاری موارد کاهش تعداد وسایل نقلیه در نواحی مرکزی شهرها با هدف بهبود کیفیت محیط شهرها انجام می‌گیرد که خود موجب کاهش آلودگی‌های محیطی، صوتی و آلودگی هوا بوده که افزایش ایمنی افراد پیاده و بهبود خدمات در شهرهاست و تاثیر اجتماعی ایجاد پیاده‌روها در مجموع مثبت و سازنده بوده و سنگ‌فرش پیاده رو ها خود مشوقی است برای ساکنان منازل و مراکز تجاری تا به بهبود وضعیت محیط شان بپردازند.
شاروالی کابل، همواره سعی و تلاش به رفاه، توسعه و ایجاد سهولت‌های شهری به شهریان خود می‌ورزد وعلاوه به فرآهم شدن موارد فوق به فرصت‌های کار یابی و اشتغال زایی عده‌ای از هموطنان ما نیز کوشا بوده است.