وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

سنگ تهداب منار یاد بود شهدای رسانه یی کشور گذاشته شد

1 دلو 1396


سنگ تهداب منار یاد بود شهدای رسانه یی، قبل از ظهر روز شنبه 30 جدی 1396، توسط جلالتمآب داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، درحالی که محمد رسول باوری سرپرست وزرات اطلاعات و فرهنگ، پوهنیار عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل، ، احمد نادر نادری سفیر آزادی بیان و رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، عبدالحمید مبارز از پیشکسوتان ژورنالیزم کشور و شماری از اصحاب رسانه های جمعی افغانستان حضور داشتند، در ساحۀ پارک سپین زر کابل، رسماً گذاشته شد.
در محفلی که به این مناسبت تدویر یافته بود، رئیس اجرائیه کشور پیرامون موضوع صحبت نموده گفت: آزادی بیان که در اصلاح جامعه، خصوصا کارکنان عالیرتبه دولت موثر بوده، ریشه در اعتقادات و فرهنگ این مرز و بوم دارد، و دستاوردهایی که طی 16 سال گذشته از سوی جامعه خبرنگاری افغانستان بمیان آمده، از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و پس از این قابل تغییر نمیباشد. داکتر عبدالله عبدالله گفت حکومت غرض ارج گذاری به رشادت ها و قهرمانی های خبرنگاران در امر اطلاع رسانی موثق و به موقع، تصمیم اعمار منار یادبود از شهدای رسانه یی را گرفت که خوشبختانه امروز به آن نایل آمدیم.
ریس اجراییه کشور پلان اعمار این منار در ساحه تعیین شده از سوی شاروالی کابل و وزارت اطلاعات و فرهنگ را به نیکویی یادآوری نموده گفت که این منار طوری ساخته شود که یک نماد تاریخی و فرهنگی باشد.
همچنان سرپرست شاروالی کابل ضمن یادآوری از رشادت و فداکاری های خبرنگاران کشور که بخاطر دفاع از آزادی بیان جان های خود را فدا کرده اند، روی برنامه های فرهنگی و اجتماعی شاروالی کابل روشنی انداخته گفت: این ساحه، علاوه بر آنکه برای اعمار منار یادبود از شهدای رسانه یی کشور اختصاص یافته، همچنان نظر به گذشته تاریخی و فرهنگی که دارد به یک مرکز بزرگ اجتماعی و فرهنگی نیز مبدل خواهد شد تا برای تجمعات اجتماعی و مجالس فرهنگی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
سپس سید آقا حسین فاضل سانچارکی معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، عبدالحمید مبارز و احمد نادر نادری هریک روی ارزش و اهمیت کارهای رسانه یی، رشادت ها و قهرمانی های خبرنگاران صحبت نموده و این اقدام را به هدف ارج گذاری به خون شهدای رسانه یی و زحمات رسانه ها در کشور یک کار با ارزش دانستند.
این بنا با هزینه و مدیریت شاروالی کابل در ظرف یک و نیم سال آینده ساخته و به بهره برداری سپرده خواهد شد.