وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

رئیس جمهور غنی در جلسۀ شورای عالی توسعۀ شهری: شاروال‌های جوان باعث ایجاد تحرک در شهرها، افزایش اعتماد مردم و افزایش عواید شاروالی‌ها شده اند

7 حوت 1396


جلسۀ شورای عالی توسعۀ شهری به ریاست محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته در ولایت هرات برگزار گردید.
در این جلسه، روی ماستر ‍پلان جدید شهر هرات، طرح ترمیم و مرمت مسجد جامع تاریخی و پروژه‌های دارای اولویت آن ولایت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
رئیس جمهور درین جلسه خاطرنشان کرد که شاروال‌های جوان سبب ایجاد تحرک در شهرها، افزایش اعتماد مردم و افزایش عواید شاروالی‌ها گردیده اند.
درین جلسه عبدالباقی پوپل معاون ادارۀ مستقل ارگان های محل، سید منصور سعادت نادری وزیر شهرسازی، محمد آصف رحیمی والی هرات در مورد مسودۀ ماستر پلان شهر هرات و پروژه ترمیم و مرمت مسجد جامع و تاریخی هرات بحث نموده و دیدگاه های شان را در این خصوص ارائه کردند.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی گفت که در ماستر پلان‌های شهری موضوع آب، تعیین محدوده شهرها، سنجش زلزله و حفظ سرمایه های تاریخی و فرهنگی که در هر شهر کشور وجود دارد، مهم بوده و مسوده ماستر پلان شهر هرات نیاز به بررسی بیشتر دارد و به مسوولین هدایت داد تا روی این مسوده کار نموده، محدودیت ها و اولویت ها را تشخیص و واضح نمایند و در مدت سه ماه به جلسه شورای عالی توسعه شهری ارائه کنند.
رئیس جمهور غنی در خصوص پروژه ترمیم و مرمت مسجد جامع و تاریخی هرات نیز صحبت کرده، گفت که دیدگاه علما در حصه ترمیم مسجد جامع هرات و تمام مساجد مهم و ارزنده می باشد. وی افزود: برای بازسازی و ترمیم مسجد جامع هرات بودجه مشخص در نظر گرفته شود.
رئیس جمهور کشور در اخیر این جلسه، با اشاره بر اینکه سکتور شهری در گذشته مورد توجه قرار نگرفته است، گفت که در حال حاضر برنامه های جامع انکشاف شهری ۹ شهر کشور زیر کار است و در آینده تمام شهرهای کشور تحت یک برنامه جامع قرار می گیرد تا بتوانیم دیدگاه جامع برای هر شهر کشور ایجاد کنیم.