وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

پیام سر‌پرست شاروالی‌کابل در رابطه به روز جهانی کارگر

یازدهم ثور یا اول ماه می برابر است با روز جهانی کارگر، 132 سال قبل در سال 1886 میلادی ‌شماری از کارگران در ایالات متحده آمریکا به خاطر کاهش ساعات کاری و افزایش مزد دست به گرد هم‌آیی‌ها و اعتصابات زدند که بزرگترین مجتمع آنها در شهر"شیکاگو" بود. هر چند رفته رفته دامنه این گرد هم‌آیی‌ها و اعتصاب‌‌ها توسط قشر کارگر در سایر کشور‌های جهان نیز وسعت یافت اما جنبش الهام بخش آنها در شیکاگو پس از چهار روز اعتصاب کاری به خشنود گرایید و واکنش‌های تند دولت آن زمان را برانگیخت و در نتیجه چندین کشته و زخمی گذاشت و شماری هم اعدام و یا هم به حبس ابد محکوم شدند.
در حقیقت این روز منشا عدالتخواهی کارگران  بود که بیشتر در معرض فشار های کاری و اجتماعی قرار داشته اند.از این روز به جز از ایالات متحده امریکا و کانادا بسیاری از کشور های جهان گرامیداشت به عمل می آورد. در کشور‌های جهان سومی بیشتر از این روز تجلیل به عمل می‌آید البته به دلیل عدم مساوات در حقوق، ساعات کاری، بیمه‌های فراگیر، مصوونیت‌های کاری و از این دست معضلات دیگر تجلیل از این روز در کشور‌های فقیر و جنگ زده خیلی اهمیت داشته است.
کشور عزیز ما افغانستان نیز از کشور‌هایی است که با سپری شدن چندین دهه جنگ و تحمل بد بختی‌های فراوان اجتماعی که رفاه مردم را برهم زد و بیکاری در آن بیداد می کند. حکومت افغانستان در راستای فقر زدایی و اشتغال‌زایی تلاش‌های زیادی را روی دست دارد.
شاروالی‌کابل منحیث اداره خدماتی با روی‌دست گرفتن برنامه‌های فراگیر در سطح شهر زمینه را برای جذب تعدادی از جوانان فراهم کرد و آنان را در چوکات و محدوده فعالیت‌های خویش به کار استخدام کرده است و به این ترتیب زمینه را برای بیش از صدها تن فراهم کرده است.
شاروالی‌کابل در راستای خدمت‌گذاری به شهریان کابل متعهد عمل کرده و هر از گاهی بست‌های خالی‌اش را از طریق وبسایت و سایر وسایل نشراتی به اسرع وقت جهت آگاهی مردم به نشر می‌سپارد تا زمینه کاریابی را برای شهریان کابل و سایر هموطنان عزیز فراهم نماید.
.‌همچنان برای دریافت بست‌های کاری و آگاهی از سایر موارد به لینک‌های ذیل مراجعه فرموده و دیدگاه‌های تان را با ما شریک سازید