وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 3:50 ق-ظ
طلوع آفتاب 5:00 ق-ظ
اذان ظهر 1:00 ب-ظ
اذان عصر 4:50 ب-ظ
اذان مغرب 7:00 ب-ظ
اذان خفتن 8:00 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.91 افغانی
1 یورو 76.80 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.23 افغانی
1 کلدار 255 افغانی
1 هندی 850 افغانی

روزنامه های کابل

بزرگترین پرچم ملی کشور به مناسبت تجلیل از استرداد استقلال افغانستان برافراشته شد

29 اسد 1396

 به پیشواز تجلیل از نود و هشتمین سالروز استرداد استقلال کشور، طی مراسم خاصی، بزرگترین پرچم ملی کشور ما که نماد غرور، وحدت و هویت ملی ماست، توسط پوهنیار عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل با اشتراک ریس امور مطبوعات اداره محترم ریاست جمهوری، وکلای محترم پارلمان افغانستان و شورای ولایتی کابل، اعضای نهادهای جامعه مدنی، رسانه ها و ادارات مختلف شاروالی کابل، بر فراز تپه وزیر محمد اکبر خان بعد از نو سازی برافراشته شد.
حین برافراشتن این پرچم، سرپرست شاروالی کابل و داکتر صاحب نیازی وکیل شورای ولایتی کابل صحبت نمودند.
سرپرست شاروالی کابل طی این صحبت، نود و هشتمین سالروز استرداد استقلال کشور را مبارکباد گفته، روز استقلال کشور را روز غلبه خون بر شمشیر دانست و وحدت و همدلی مردم و ارج گذاری به ارزش های تاریخی و ملی که نشان غرور، شهامت و آسایش این سرزمین میباشد، را یادآوری کرد. وی خاطر نشان ساخت که استقلال کشور نتیجه زحمات بی شایبه و حماسه آفرینی مردم ما در سطح ملی و بین المللی میباشد. همچنان سرپرست شاروالی کابل از هماهنگی و تلاش های مثمر ریاست مطبوعات ریاست جمهوری در ساخت بیرق، و از معین خدمات شهری و ریاست تنظیف شاروالی کابل در آماده سازی تسهیلات برای برگزاری این مراسم با قدردانی یاد کرد.
قابل ذکراست که این پرچم برای اولین بار در نزدهم سنبله سال 1393 با ارتفاع 63 متر به همکاری کشور دوست هندوستان بر فراز تپه وزیر محمد اکبر خان نصب گردیده بود. اخیرا بنابر سفارش ریس عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری کشور، قرار بر این گردیده تا برای ساخت این بیرق بزرگ در داخل کشور تلاش گردد که در نتیجه، برای اولین بار این بزرگترین بیرق در داخل کشور ساخته شد و خوشبختانه امروز شاهد برافراشته شدن این بیرق بزرگ بودیم.
گفتنی است که این پرچم به طول 40 متر و عرض 26 متر و نشان دولت افغانستان با قطر 20 متر بالای آن چاپ گردیده، از ساخته های داخل کشور ما بوده و توسط ریاست مطبوعات ریاست جمهوری کشور آماده شده و قرار است ازین بعد، هراز گاهی در وقت ضرورت، توسط شاروالی کابل نصب و برافراشته گردد