وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

ورکشاپ آگهی دهی، وقایۀ مرض کانگو یا تب خون ریزی دهنده تدویریافت

30 اسد 1396

به منظور جلوگیری از شیوع مرض کانگو یا تب خون ریزی دهنده، قبل از ظهر روز دوشنبه مورخ 30 اسد سال روان، ورکشاپ آگهی دهی برای وکلای گذر و نماینده های صنف قصابان پنج ناحیۀ شهر از سوی شاروالی کابل، وزارت صحت عامه ووزارت زراعت، آبیاری و مالداری در مقر شاروالی کابل تدویریافت.
در آغاز، داکترمحمد ادریس توخی رئیس صحت محیطی و محیط زیست شاروالی کابل در حالیکه داکترحزب الله جلیل نمایندۀ وزارت صحت عامه، داکترسید ابوالحسین نمایندۀ وزرات زراعت آبیاری و مالداری نیزحضورداشتند، به اشتراک کنندگان ورکشاپ، پیرامون مرض یاد شده به تفصیل صحبت نموده، وقایه را ارزان تر از مصاب شدن به مرض وتداوی آن عنوان نمود.
داکترتوخی اضافه نمود: نظربه راپور و سروی های انجام شده ،نشانه های ازمرض کانگو در شهر کابل و هرات دیده شده، لازم دانسته میشود تا غرض جلوگیری از آن، صنف های قصابی و سایرهموطنان ما که مواشی را ذبح مینمایند، حین ذبح، توصیه های لازم  را که داشتن دست کش و لوازم وقایوی است، مدنظربگیرند.
وی خاطرنشان ساخت که این مرض، حاوی ویروس( کنه ) بوده که  از مجرای پوست با  گزیدن کنه، داخل بدن حیوان شده و بدون اینکه حیوان مریض شود در بدن حیوان باقی میماند. حیواناتی مانند گاو، گوسفند، بز و غیره منبع عمدۀ ویروس تب کانگو می باشد. شاروالی کابل و وزارت زراعت و مالداری جهت جلوگیری این مرض، حین انتقال مواشی به دروازه های ورودی شهرآنهارا دوا پاشی خواهند نمود.سپس بسته های معلوماتی که روی شناسایی مرض، وقایه و اضرار آن از جانب داکترحزب الله جلیل نمایندۀ وزارت صحت، آماده گردیده بود، به شرکت کنندگان ورکشاپ پیشکش گردید.                      قابل ذکراست که این ورکشاپ برای سه روز ادامه داشته تا وکلای گذر وصنف قصابان هفده ناحیه مزدحم شهر از چگونگی وقایۀ مرض کانگو یا تب خون ریزی دهنده آگهی حاصل نمایند.