وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

فعالیت های چشمگیر برنامۀ آدرس یابی شاروالی کابل در نواحی مختلف

1 سنبله 1396


به اساس تفاهمنامۀ همکاری میان شاروالی کابل و دفترهبیتات ملل متحد که چندی قبل، برنامه آدرس یابی در سطح شهر کابل جهت سهولت همشهریان آغازگردیده  است، کاردر دو مرحله جداگانه، با روش های خاص، در حال اجرا میباشد
 مرحله نخست آن کار سروی و ثبت خانه ها و کوچه ها با در نظر داشت موقعیت نواحی صورت میگیرد، که در 7 ناحیه شهرانجام یافته ونواحی باقی مانده نیزتحت پوشش این برنامه قرار دارد.
آدرس یابی به اساس شماره گذاری خانه ها و کوچه ها در نواحی مختلف صورت میگیرد که از شماره 1 الی 1250 در هرگذر، خانه ها، شماره گذاری شده، که یک سمت کوچه اعداد تاق و سمت دیگر آن اعداد جفت خواهد بود و در ردیف خانه ها، برای ساحات خالی به مساحت سه بسوه، شماره ی ریزرفی مد نظر گرفته میشود.
کوچه های که قبلاً نامگذاری گردیده به حالت خود باقی میماند و در سطح هرناحیه نام یک کوچه فقد یک بار تکرار میگردد که با نصب لوحه های مخصوص که قرار است در آینده نزدیک کار آن نیزصورت گیرد، شماره خانه بر درب منازل و شماره کوچه و ناحیه در چهارراهی ها نصب خواهد گردید که از این طریق برای شهروندان کابل در راستای آدرس یابی، مکان های مورد نظر سهولت بهتر فراهم میگردد.
در این مرحله، همشهریان که به نقشه گوگل، تکنالوژی انترنت و مبایل های هوشمند یا جی پی اس و وسایل نقلیه دست رسی داشته باشند، میتوانند با استفاده از نمبر خانه، اسم یا شماره کوچه و نمبرناحیه به راحتی و سهولت، خود کار جهت یابی، آدرس مورد نیاز را بدون کمک ثانوی پیدا کنند.
کسانیکه به تکنالوژی یادشده دست رسی نداشته باشند، میتوانند با داشتن معلومات فوق( نمبرخانه، اسم یا شماره کوچه و نمبرناحیه ) از نقشۀ نواحی مربوطه، و کسانیکه استفاده از نقشه را بلد نباشند، با در خواست کمک اندک از مردم محل آدرس مورد نظر را در یابند.
در مرحله بعدی، برای مهیا ساختن سهولت های بیشترزیستی برای شهروندان در امر آدرس یابی، کار بالای نرم افزار آنلاین آدرس یابی صورت گرفته که بگونۀ آنلاین و با استفاده از مبایل های هوشمند عمل مینماید که با شماره مسلسل هشت رقمی درب ورودی هرساختمان و درج آن در نرم افزار خاص به صورت هوشمند، آدرس های چون ارگانهای دولتی، شفاخانه ها، پارک ها، کارخانه جات و منازل رهایشی در اختیار هر جستجوکننده قرار خواهد گرفت.
در این مرحله که در آینده عملی خواهد شد هموطنان عزیز میتوانند صرف با داشتند شماره مسلسل هشت رقمی بالای درب ورودی با استفاده از مبایل هوشمند( بدون استفاده از انترنت) یا آلۀ جهت یابی، آدرس مورد نظر را به شیوه جهت یابی الکترونیکی دریابند