وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

رهبری شاروالی کابل در روز دوم عید سعید فطر میزبان متنفذین و وکلای گذر نواحی بیست و دو گانه شهر کابل!

19 جوزا 1398

متنفذین و وکلای گذر نواحی بیست و دو گانه شهر کابل همکاری و حمایت همه جانبه خود را از برنامه های شاروالی کابل اعلام کردند

 پوهنیار احمد ذکی سرفراز شاروال کابل معینان، ریسان ادارات مرکزی و نواحی شاروالی کابل در روز دوم عید سعید فطر، میزبان متنفذین و وکلای گذر تمام نواحی شهر کابل بود.

در این مراسم، شاروال کابل علاوه بر بجا آوردن رسم عید مبارکی با وکلایی گذر ، پیرامون پلان های طویل المدت، میان مدت و کوتاه مدت شاروالی کابل بخاطر حل مشکلات و چالش ها در خصوص عرضه خدمات شهری و ایجاد نظم شهری نیز با وکلای گذر نواحی شهر، گفت و شنود کرد.

شاروال کابل تاکید کرد که به منظور عرضه هرچه بهتر خدمات شهری، اداره ما برای شهریان شهر کابل بیشتر از پیش آماده خدمت بوده و منسوبین شاروالی کابل در این راستا سعی و تلاش های پیگیر را شب و روز انجام میدهند، وی از تطبیق پروژهای متعدد عام المنفعه به ارزش بیش از 7،5 ملیارد افغانی در سال پیشرو که بیشترین آن شامل ساخت جاده های اصلی و فرعی را در بر می گیرد یاد آورشد. 

شاروال کابل خاطر نشان ساخت که تمرکز ما انکشاف و احیای مجدد ساحات غیر پلانی بوده که مطابق ماستر پلان و شرح ماستر پلان، در چارچوب طراحی شهری این تجربه را بزودی عملی می کنیم تا شهر کابل مطابق معیار های شهر سازی و علمی، رشد و توسعۀ اقتصادی و اجتماعی خود را در منطقه داشته باشد.

همچنان شاروال کابل، برداشتن موانع از روی جاده ها و پیاده روها، جلوگیری از ساخت و ساز خود سر و تنظیم فعالیت دست فروشان را یکی دیگر از برنامه های این اداره، در جهت فراهم شدن نظم شهری عنوان کرد. 

شاروال کابل کار های نا سنجیده و بدون برنامه را که در گذشته صورت گرفته و یکی از عوامل چالشهای امروزه شهر میباشد ناکام دانستند . ایشان تدکر داشتند که جهت اصلاح وضعیت کنونی و ایجاد تغییرات اساسی در شهر، پلان انکشاف مرکز شهر کابل از جمله باز نمودن ساحه مربوط به وزارت معارف و ساختمانهای محوطه ولایت کابل جهت ایجاد فضایی باز ، ایجاد پارک علم و فرهنگ در ساحات عقب عیدگاه، بهسازی ساحات ماشین خانه، بهسازی بالایی حصار کابل، و ده ها مورد دیگر روشنی انداخت که کار عملی بهسازی و زیبا سازی آن ها نیز درآینده نزدیک رویدست گرفته می شود.

شاروال کابل یکی از چالش های شهر کابل را نبود سیستم ترانسپورت معیاری دانست که امروز در اشکال ازدحام ترافیک در سطح شهر باعث تکلیف به همشهریان میگردد. ازدحام ترافیکی نیز از اثر عدم رعایت قوانین و مقررات ترافیک، نبود ظرفیت لازم در مامورین تطبیق قوانین ترافیک و موجودیت موانع ، منجمله عملکرد نا موثر نقاط چک امنیتی در سطح شهر عنوان کرد. ایشان همچنان از اقدامات روی دست شاروالی یکجا با وزارت محترم امور داخله جهت برداشتن موانع و چک پواینت های غیر ضروری، بهسازی چهار راهی ها، جاده ها، خط اندازی روی جاده ها و نصب علایم ترافیکی خبر داد.

شاروال کابل از آمادگی های لازم برای گرامی داشت و تجلیل با شکوه از صدمین سالروز استرداد استقلال کشور روشنی انداخته گفت که لازم است در این امر ملی شهرندان حد اقل با تزیینات و حفظ پاکی و صفایی خانه ها و محلات شان، و با رانگ امیزی دیوار های مقابل منازل و ملکیت های شان رنگ ، در زیبا ساختن شهر همکاری نمایند.

شاروال کابل بیان داشت که ما در راستایی ایجاد یک اداره سالم، خدمتگذار ، تخصص گرا و عاری از فساد و سلیقه های شخصی، برای مردم شهر کابل تلاش میکنیم. 

در همین حال سید حسن پرویزی ریس وکلایی ناحیه اول به نمایندگی از وکلایی ۲۲ ناحیه و مردم کابل یک باردیگر حمایت همه جانبه مردم کابل را از برنامه های شاروالی کابل اعلام کردند

آنان گفتند که پیام واضح عید همکاری و همزیستی بوده ما تجدید تعهد در تحقق برنامه های عمرانی با این اداره داریم.

به عنوان حمایت از برنامه های شاروالی کابل، در اخیر این مراسم، رهبری شاروالی کابل به نمایندگی از منسوبین این اداره با پاس زحمت کشی و خدمت رسانی برای شهروندان کابل از جانب وکلای گذر نواحی 22 گانه با اهدای تقدیرنامه ها و تحایف از قبیل پوشانیدن لنگی و چپن، مطابق آداب و رسوم پارینۀ افغانی مورد تقدیر و ستایش قرار گرفتند.