وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

ادامه جلوگیری تخلفات ساختمانی از سوی قطعه پولیس انضباط شهری

30 سرطان 1398

جهت تنفیذ قانون و تحقق اصول شهری، قطعه پولیس انضباط شهری شاروالی کابل طی سه روز گذشته موارد متعدد تخلفات ساختمانی و غصب زمین را در مربوطات نواحی سطح شهر جلوگیری بعمل آورده و این پروسه در تمامی نواحی قابل اجرا می باشد و با افراد متخلف برخورد قانونی میگردد.

در نتیجه تلاش های قطعۀ متذکره کار شماری زیادی از ساخت و ساز های غیر قانونی توقف گردید و شماری زمین های غصب شده شاروالی کابل نیز برگردانیده شده است.

سمونیار مجیب احمدی قوماندان قطعه متذکره اظهارمیدارد، ساختمان های که نسبت خلاف ورزی کار آنها توقف داده شده است، الی رفع مشکلات قانونی شان دگر به ساخت وساز اقدام کرده نمیتواند. و از سوی تیم های گزمه و نظارتی ما پیهم تحت بررسی قرار خواهند داشت و متخلفین به ارگانهای عدلی و قضایی جهت پی گرد قانونی قرار خواهند گرفت.

قابل ذکراست که با ساخت و ساز های غیر قانونی، معیار های شهری برهم خورده همواره در شهر کابل باعث بروز مشکلات محیطی و نظم شهری گردیده است از اینرو بخاطر رسیدن به یک شهر معیاری و پایدار ساخت و ساز ها لازم است مطابق ماستر پلان و شرح آن(چارجوب طراحی) شهری باشد و شهروندانی که به ساخت و ساز ساختمان اقدام می کنند باید مجوز و مطابق نقشه ویزه شدۀ شاروالی کار های عمرانی خویش را به پیش ببرند.