وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 3:30 ق-ظ
طلوع آفتاب 4:41 ق-ظ
اذان ظهر 1:00 ب-ظ
اذان عصر 4:50 ب-ظ
اذان مغرب 7:15 ب-ظ
اذان خفتن 8:45 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.09 افغانی
1 یورو 76.24 افغانی
1 درهم 19.33 افغانی
1 تومان 1.200 افغانی
1 کلدار 255 افغانی
1 هندی 820.50 افغانی

روزنامه های کابل

دیدار شاروال کابل با رییس پوهنځی وترنری در رابطه به راه های پیشگیری از مرض تب حیوانی(کنگو)

7 اسد 1398

جهت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و آگاهی دهی به شهروندان عزیز کابل ازخطرات امراض زونوس، بخصوص مرض تب کنگو که از اثر زبح (تماس با خون) مواشی آلوده به این ویروس سرایت نموده و سال گذشته بیشتر از صد تن شهروندان ما را به کام مرگ کشانید، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

پوهنیار احمد ذکی سرفراز شاروال کابل، در حالی که معینان خدمات شهری و کلتوری شاروالی کابل نیز حضورداشتند، صبح روز یکشنبه مورخ ۶اسد سال ۱۳۹۸ در دفتر کار خویش با ریس پوهنځی وترنری و تعدادی از اساتید این پوهنځی در رابطه به راه های پیش گیری از پیامد های ناگوارخرید و فروش و ذبح مواشی آلوده به امراض حیوانی ، بخصوص مرض تب کنگو ،درایام عید قربان بحث و تبادل نظرنمود.

استادان دانشگاه علوم وترنری پوهنتون کابل، ضمن ابراز تاسف از شیوع امراض حیوانی به خصوص مرض کانگو که موجودیت«کنه» در مواشی حامل اصلی آن دانسته می شود، نگرانی خویش را در این زمینه ابراز داشته و از اینکه در آستانه حلول عید سعید قربان قرارداریم از هموطنان عزیز تقاضا نمودند تا نکات ایمنی را هنگام تماس با مواشی و به خصوص هنگام ذبح آن در ایام عید قربان، جدا رعایت نمایند.

به منظور کاهش خطرات مصاب شدن به ویروس کشنده کانگو تقاضا نمودند تا هموطنان ما کوشش نمایند تا مواشی مورد نیاز خویش را از نخاس های ثبت شده درشهرکابل خریداری نموده و حین ذبح آنها نیزاحتیاط لازم را به خرچ دهند.

شاروال کابل ضمن ابراز همکاری همه جانبه شاروالی کابل در این خصوص، بالنوبه ازشهروندان شریف شهرکابل تقاضا نمودند تا برای حفظ صحت و رعایت نظافت شهری در ایام عید قربان، پیامد های ناگوار ذبح و انتقال غیر صحی مواشی را جدا درنظربگیرند.

در اخیراین نشست فیصله به عمل آمد تا شاروالی کابل زمینه حضور استادان و محصلان وترنری را در نخاس ها و نواحی مختلف برای چک و سروی مواشی مصاب به ویروس کانگو مساعد سازد.