وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

اسفالت یک قسمت از جاده کوه تلویزیون برای مردم سهولت آورده است

قسمت از جاده کوهِ تلویزیون واقع ناحیه دوم شهر کابل که مخروبه باقی مانده بود مدتیست از سوی شاروالی کابل ساخته شده است. باشنده‌گان این محل که در زمستان گل و لای و در تابستان گرد و خاک این جاده خلق آنها را تنگ کرده بود، حالا خوشحال اند و از تلاش‌های  شاروالی کابل سپاسگزاری می‌کنند.

محمد کاظم عزیز باشنده کوه تلویزیون می‌گوید: درست همان قسمت از جاده کوهِ تلویزیون که اسفالت ناشده باقی مانده بود، خانه من در همانجا قرار داشت، شما باور کنین روزهای سخت و دشواری را سپری نمودیم، در فصل زمستان همینکه بارندگی‌ها بیشتر می‌شد گل و لای برخواسته از این جاده به داخل دهلیز و خانه‌های ‌مان سرازیر می‌شد، همین گونه در تابستان با گرد و خاک با مشکلات زیادی مواجه بودیم. می‌خواهم خاطره تلخ خود را برای شما قصه کنم، زمستان سال پار، من و سایر اعضای فامیل به مهمانی می‌رفتیم، همین‌که از خانه بیرون شدیم همه جا را یخک گرفته بود و من افتادم و لباسهایم گل آلودشد. سپاسگرام از اینکه مسوولان شاروالی کابل در این زمینه احساس مسوولیت نمودند و این جاده را اسفالت کردند.

احمد الله در مسیر این جاده دوکان خوارکه فروشی دارد او می‌گوید: زمانیکه این جاده اسفالت نشده بود، اکثر خانواده‌ها بدلیل اینکه مواد خوراکی دوکان من با گرد و خاک این جاده مملو است، برای خریداری مواد خوراکی نمی‌آمدند و تاثیر منفی بالای کار وبار دوکانداری من داشت، حالا خوشحال هستم که با ساخت این جاده مشکلات من و سایر خانواده‌های این محل مرفوع گردیده است و از شاروالی کابل تشکر می‌کنم. راننده‌گان شهر که از این مسیر عبور و مرور دارند، همچنان از ساخت جاده کوهِ تلویزیون خوشحال به نظر می‌رسند.

حبیب رحمان یکی از تکسی رانان شهر کابل می‌گوید: درگذشته هر بار که از این مسیر با موترم عبور می‌کردم، من و سایر راننده‌گان از خرابی این جاده شکایت داشتیم، یک بار وقتی از این مسیر عبور می‌کردم، سینه موترم به سنگ خورد و موترم روانه ترمیم‌گاه شد، حالا رفت و آمد از این مسیر خیلی راحت و آسان شده، من و سایر راننده‌گان شهر از این مسیر با اطمینان عبور می‌کنیم.

در جریان بیشتر از یکسال کار‌های بهسازی در سطح ناحیه دوم شهر کابل در بخش‌های مختلف بیشتر بوده است. نجیب الله قدیری ریس ناحیه دوم شهر کابل می‌گوید: در جمع پروژه‌های بهسازی که در سطح ناحیه دوم تطبیق گردیده، یکی از آن پروژه‌ها، تطبیق کار‌های بهسازی در مناطق کوهی است. همچنان ساخت پته زینه‌ها در مناطق کوهی کار‌های اخیر شاروالی کابل برای سهولت رفت آمد خانواده‌های کوه نشین می‌باشد.

گزارشگر : امید فیضی