وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 3:50 ق-ظ
طلوع آفتاب 5:00 ق-ظ
اذان ظهر 1:00 ب-ظ
اذان عصر 4:50 ب-ظ
اذان مغرب 7:00 ب-ظ
اذان خفتن 8:00 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.91 افغانی
1 یورو 76.80 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.23 افغانی
1 کلدار 255 افغانی
1 هندی 850 افغانی

روزنامه های کابل

نشست مشورتی به خاطر کار ساختمان اساسی سرک تانک لوگر

20 سنبله 1396

به منظور شهروند محوری، پوهنیار عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی شاروالی کابل، بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ 15 سنبله سال ران،  طی یک نشست مشورتی، چگونگی ساختمان اساسی سرک 60 متره تانک لوگر الی ساحۀ چهل دختران را که قرار است با دیزاین و نقشه جدید آن ساخت و ساز گردد، با اهالی آن منطقه درمیان گذاشت.
نخست، سرپرست شاروالی کابل پیرامون ارزش سرک از دید گاه دین مبین اسلام، زنده گی اجتماعی و اقتصادی صحبت نموده گفت: سرک تانک لوگر الی ساحۀ چهل دختران یکی از سرکهای مهم و با ارزش شهر کابل بوده که اخیراً شاروالی کابل توانست با سروی دقیق و دیزاین جدید، نقشه آنرا با در نظر داشت حجم ترافیکی و موقعیت جغرافیایی آن طرح نماید.
سرپرست شاروالی کابل در زمینۀ تطبیق نقشه جدید سرک یاد شده، خواهان همکاری همه جانبه همشهریان به خصوص باشنده گان مسیر آن سرک گردید، تا شاروالی کابل بتواند به اسرع وقت و به صورت هرچه درست و معیاری، این سرک را ساخت و ساز نماید.
سرپرست شاروالی کابل افزود: خانه های که تحت استملاک قرار میگیرد، در بدیل آن شاروالی کابل نمرات رهایشی و یا قیمت زمین راپرداخت مینماید و حق هیچ یکی تلف نخواهد شد.
به تعقیب اهالی منطقه، هرکدام، طی صحبت های جداگانه، از این اقدام شاروالی کابل استقبال نموده، در پیوند به احداث سرک وعدۀ هرگونه همکاری شانرا اعلام داشتند و ابراز خرسندی نمودند که با احداث سرک تانک لوگر الی چهل دختران در سطح زندگی شان تغییرات مثبتی رونما میگردد و همچنان از حجم سنگین ترافیک در ساحات مرتبط کاسته خواهد شد.
قابل ذکراست، این سرک که به جنوب کابل امتداد دارد از ارزش و اهمیت خاصی در قسمت مدیریت ازدحام ترافیکی وایجاد سهولت شهریان ما نقش بسزائی داشته که در دیزاین جدید آن با عرض 60 متر در 12 لین، شامل خط متروبس های شهری، ساحات سبز، پیاده رو ها، آبروها، خطوط بایسکل رانی، تنویرجاده و سایر مشخصات یک جادۀ معیاری را در خود دارا میباشد و اکنون کار بالای پروسه استملاکی این سرک جریان داشته و قرار است در سال 1397 کار ساختمان اساسی آن از سوی شاروالی کابل عملاً آغاز گردد.