وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 3:30 ق-ظ
طلوع آفتاب 4:41 ق-ظ
اذان ظهر 1:00 ب-ظ
اذان عصر 4:50 ب-ظ
اذان مغرب 7:15 ب-ظ
اذان خفتن 8:45 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.09 افغانی
1 یورو 76.24 افغانی
1 درهم 19.33 افغانی
1 تومان 1.200 افغانی
1 کلدار 255 افغانی
1 هندی 820.50 افغانی

روزنامه های کابل

کار و تلاش پرسونل تنظیفی شاروالی کابل در روز های غیر عادی در شهر

کابل بی زر باشد، بی برف نی. روزهای برفی در شهر کابل، روزهای فوق العاده و تا جای هم برای شهروندان این شهر روزهای تفریح است. شهروندان کابل در روزهای سرد برفی، تلاش می‌کنند سر به مکان‌های تفریحی بزنند و از پارک‌ها و دامنه‌های کوها دیدن کنند و عکس‌های یاد گاری بگیرند. اما روزهای برف باری، برای پرسونل خدماتی شاروالی کابل روزهای غیر عادی و مشقت باری می‌باشند. آن‌ها باید نظر به روزهای عادی صبح وقت به کار خود آغاز کنند و یک روز فوق العاده پرجنجال کاری در انتظار آن‌ها می‌باشد. من امید فیضی گزارشگر ریاست نشرات شاروالی کابل در یک روز سرد و برفی، به سراغ کارکنان زحمت کش، تنظیف و سرسبزی شاروالی کابل، در جاده‌های عمومی و پارک‌های شهر رفتم و از نحوه کار و فعالیت شان پرسیدم.

ساعت ۷:۳۰ صبح یک روز برفی است و دوست محمد کارمند سرسبزی شاروالی کابل مصروف پاک کاری برف، از پیاده روهای داخل و کنار یکی از پارک‌های شهر است.

دوست محمد گفت: صبح وقت کار پاک کاری پیاده روهای کنار این پارک را در مرکز شهر آغاز کردم، بخاطریکه اینجا مسیر عام است و اکثر شهروندانِ که به طرف وظایف و مصروفیت‌های روزانه شان می‌روند، از این پیاده روها استفاده می‌کنند، اگر اندک بی توجهی در قسمت پاکاری برف‌های این پیاده روها صورت بگیرد، برف‌ها مبدل به یخ می‌شوند و برای شهروندان عزیز ما مشکل ساز خواهند شد.

سوال: پیام ات به شهروندان‌کابل، در یک روز برفی چه است؟

جواب: من از شهروندان کابل صمیمانه خواهشمندم که برف‌ بام‌های شان را در مسیرهای عام نریزند که سبب بندش راه‌ها و یخ زدن کوچه‌ها می‌شود. 

 ناحیه چهارم شهر کابل، یکی از نواحی مرکزی این شهر است، صبح یک روز برفی، همه جاده‌های عمومی این ناحیه از وجود برف پاک کاری شده بود و کارمندان زحمت کش تنظیف شاروالی کابل که مصروف پاکاری پیاده روها و کنار جاده‌های عمومی بودند چنین گفتند: در مقایسه به روزهای عادی، امروز چند ساعت وقت تر کار خود را آغاز کردیم.

شفیع الله یکی از کارمندان تنظیف ناحیه چهارم شهر کابل گفت: امروز من و سایر همکارانم تمام نقاط جاده‌های عمومی و فرعی را در سطح ناحیه چهارم از وجود برف، پاک‌کاری نمودیم، کار تا هنوز تمام نشده است و به شدت جریان دارد. مشکل اصلی که صد راه ما قرار دارد این است که شهروندان شهر کابل با ما همکار نمی‌کنند و بیشتر برف خانه‌های شان را به روی جاده‌های عمومی می‌ریزند، این کار آن‌ها هم برای شهروندان کابل آسیب می‌رساند و هم تلاش‌های کارمندان تنظیف را زیر سوال می‌برد.

 

با این حال سید رحمت الله سادات، آمر تنظیف ناحیه چهارم شهر کابل در رابطه گفت: در روزهای برف‌باری، کار مندان تنظیف یک ساعت زودتر، پاکاری جاده‌های عمومی را  در سطح شهر آغاز می‌کنند، بیشتر اولویت به پاکاری جاده‌های عمومی که به مرکز شهر متصل اند داده می‌شود، بعد از آن، کنار جاده‌های فرعی پاکاری می‌شوند.

پرسش: پیام شما برای شهروندان چیست؟

پاسخ: کارمندان تنظیف شاروالی کابل، در شرایط سخت و هوای سرد به پاک‌کاری جاده‌ها و پیاده روها می‌پردازند، اما متاسفانه شهروندان عزیز ما برف‌ بام، حویلی، اطراف خانه‌ها و دوکان‌های شان را دوباره در جاهای که از سوی پرسونل تنظیف پاکاری شده است می‌ریزند که پاک‌کاری دوباره آن، برای کارکنان تنظیف مشکل ساز می‌شود.

 

پیام من برای شهروندان عزیز شهر کابل این است که با پرسونل زحمت کش تنظیف شاروالی کابل همکار شوند و برف حویلی، بام‌ها، اطراف خانه و دوکان‌های شان را در جا‌های مناسب انتقال بدهند. 

گزارشگر: امید فیضی