وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

رئیس جمهور کشور نیاز های مهم و اساسی ساکنان نواحی مختلف شهر را جستجو کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به سلسلۀ گفتمان ملی با شهروندان کابل، با باشندگان ناحیه های ۱۸ و ۱۹ و ولسوالی ده سبز دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر چهارچنار ارگ انجام شد، ابتدا حاجی عبدالنصیر به نمایندگی از وکلای گذر، طاهره سما به نمایندگی از زنان، ملک خان سید به نمایندگی از اصناف، محمد ملنگ عطایی به نمایندگی از کمیتۀ معارف و قاری میرگل به نمایندگی از جوانان، صحبت کردند و از رئیس جمهور بخاطر آغاز گفتمان مذکور تشکر نموده و آن را برای حل مشکلات مفید خواندند.

آنان همچنان مشکلات و راه حل های خویش را در زمینه های ایجاد حوزۀ پولیس در ناحیۀ هژدهم، شفاخانه، پوهنتون، سالون فاتحه خوانی، پارک ها و ستدیوم، نبود ترانسپورت و برق منظم، سرک های اسفالت ناشده، غصب زمین، ناامنی، بی عدالتی، عدم توجه به معارف، حقوق زنان و خشونت با آنان، کمبود آب، محیط زیست نامناسب، ایجاد حوزه های معارف در ناحیه های ۱۸ و ۱۹ و مشکل مواد مخدر با رئیس جمهور شریک ساختند.

رئیس جمهور غنی از آنان بخاطر شریک ساختن مشکلات و خواست های مردم، تشکر کرد و خطاب به مسئولین گفت که در آیینۀ مردم تصویر شما خوب نیست، به همین منظور سلسلۀ بحث ملی را با شهروندان کابل آغاز کرده ام.

رئیس جمهور گفت: تشخیص و پیام مردم این است که مسئولین در مقابل اهالی ولسوالی ده سبز چشم بینا، گوش شنوا و دست کارا نداشته اند، این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رئیس جمهور غنی با اشاره به غصب زمین گفت: غاصب دیگر جای ندارد، در مقابل آنان اقدامات جدی صورت می گیرد. افراد مسلح غیر مسئول، یا مسئول و یا هم خلع سلامحمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به سلسلۀ گفتمان ملی با شهروندان کابل، قبل از ظهر امروز با باشندگان ناحیه های ۱۸ و ۱۹ و ولسوالی ده سبز دیدار کرد.

ح می شوند؛ چون حوصله ملت دیگر به سر رسیده است. وی افزود که هیچ فردی بالاتر از قانون نیست. وقتی در مقابل دشمنان افغانستان می جنگیم، نباید در مقابل زورگویان بی تفاوت بمانیم.

محمد اشرف غنی به مسئولین هدایت داد که ولسوالی ده‌سبز باید برای سرمایه گذاری آماده گردد و به ساحه‌ی انکشافی مبدل شود. وی افزود که در سه سال آینده، مشکلات معارف، آّب و برق به گونه‌ی اساسی حل می شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که برای باشندگان ولسوالی ده‌سبز تسهیلات زندگی، زمینه‌ی کار و محیط زیست فراهم شود و باغ‌داری در آن تامین گردد، زیرا برای ما ارزش حیاتی دارد.

رئیس جمهور کشور با تاکید گفت: وزارت معارف باید پاسخگو باشد که ولسوالی ده سبز چه مشکل دارد که مانند شماری از ولایات با آن برخورد دوگانه صورت می گیرد. دستگاه حکومتی باید مطابق دیدگاه رئیس جمهور فعالیت کند.

رئیس جمهور غنی گفت که مردم به گونه‌ی واضح، قاطع و همه جانبه اصلاحات می خواهند، ما برای اصلاحات زمینه را فراهم کرده ایم و من اصلاحات را می آورم، اما کسانی که در برابر اصل