وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

پوهنیار احمد ذکی سرفراز شاروال‌کابل در راس یک هیئت، عازم کشور جاپان شد

4 حوت 1398

در این سفر، شاروال‌کابل را هیئتِ متشکل از مشاور امور املاک، رییس پلان، پالیسی و نظارت، رییس تحلیل صدور مجوز ساختمان و رییس بهسازی همراهی می‌کند.

هدف از این سفر، تمدید قرار داد پروژه‌های حمایتی تنظیم مجدد زمین و انکشاف مجدد شهری‌ می‌باشد.

این هیئت نخست با دکتر ینچی یمادا معاون ارشد اداره‌ی همکاری‌های بین‌المللی کشور جاپان (جایکا) دیدار و ملاقات نموده ضمن قدردانی از همکاری‌های آن نهاد، در مورد برنامه‌های توسعه‌ی و پروژه‌های جدید زیربنایی و انکشافی شهرکابل معلومات ارایه کردند. معاون اداره JICA با توجه به موارد یاد شده علاقمندی این اداره را در بخش‌های رشد ظرفیت‌، تطبیق پروژه‌های تنظیم مجدد زمین و انکشاف مجدد شهری و دیگر پروژه‌های زیر بنایی نشان‌داد.

همچنین این هیئت، با والی ولایت متروپولتین توکیو خانم یوریکو کویکو (Yuriko Koike) شهردار یوکوهاما، معاون کمپنی ( Mitsubishi) و با عده‌‌یی از سرمایه‌گذاران جاپان دیدار و آن‌ها را جهت سرمایه‌گذاری به افغانستان به ویژه برنامه‌های شهری تشویق نمودند. والی ولایت توکیو ضمن علاقمندی سرمایه‌گذاران کشورش بر موضوع امنیت و صلح در افغانستان اشاره نموده گفت: "صلح و امنیت از پیش شرط های سرمایه‌گذاری‌است تا یک سرمایه‌گذار مطمئن باشد که جان و مالش در امن قرار دارد."

این هیئت در رابطه به نتیجه رسیدن گفتگوهای صلح، مسائل‌شهری و انکشاف‌شهری و تمویل برنامه‌های مختلف از سوی جاپان به نیکویی یادآوری کرده و اشاره کرد که مردم افغانستان از مردم با فرهنگ و انسان دوست جاپان همیشه یاد خواهند کرد و هیچگاه فراموش نمی‌کنند که جاپان در شرایط ناگوار در کنار شان قرار داشته‌است.