وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 3:30 ق-ظ
طلوع آفتاب 4:41 ق-ظ
اذان ظهر 1:00 ب-ظ
اذان عصر 4:50 ب-ظ
اذان مغرب 7:15 ب-ظ
اذان خفتن 8:45 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.09 افغانی
1 یورو 76.24 افغانی
1 درهم 19.33 افغانی
1 تومان 1.200 افغانی
1 کلدار 255 افغانی
1 هندی 820.50 افغانی

روزنامه های کابل

شاروال کابل: کنفرانس ملی نگاه نو به شهر، شناسایی بستر توسعه‌ی معیاری و حفظ ارزش‌های تاریخی شهر کابل است.

8 حوت 1398

به منظور پرشکوهی هرچه بهتر کنفرانس ملی نگاه نو به شهر، جلسه‌ی تحت ریاست پوهنیار احمد ذکی سرفراز شاروال کابل با حضور سیدالرحمن جلال معین مالی و اداری، معاون سرمحقق محمد فاضل شریفی معین امور اجتماعی و کلتوری شاروالی‌کابل و اعضای کمیته‌های اجرایی و علمی کنفرانس ملی نگاه نو به شهر، تدویر یافت.

در آغاز معین امور اجتماعی و کلتوری شاروالی‌کابل به عنوان رئیس کمیته‌ی برگزاری این کنفرانس، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده را ارایه نموده از چگونگی پیشرفت کارهای کمیته‌های اجرایی و علمی کنفرانس و ساختارهای اجرایی کنفرانس معلومات ارایه نموده که قرار است این کنفرانس به منظور شناسایی فرصت‌ها و تحقق برنامه‌های رشد و توسعه‌ی شهر کابل بر اساس ارزش‌های تاریخی و حفظ میراث‌های فرهنگی شهر کابل با ابراز نظرات سازنده و معقول اساتید پوهنتون‌ها و اهل خبره، در جریان این ماه برگزار شود.

متعاقباً داکتر سیدعلی اقبال به عنوان رئیس کمیته‌ی علمی و دبیرخانه کنفرانس گزارشی از چگونگی فعالیت‌های این کمیته را وضاحت داده گفت تا اکنون بالغ بر ۱۰۳ اثر در قالب مقاله، کتاب و طرح به دبیرخانه‌ی کنفرانس مواصلت ورزیده است که تعداد۶۹ مقاله برای داوری به کمیته‌ی داوران کنفرانس ارسال شده‌است. بالغ بر ۲۰ جلسه با مراکز علمی و پوهنتون‌ها صورت‌گرفته که ۶پوهنتون به عنوان همکار کنفرانس اعلام آماده‌گی کرده و در جریان برگزاری کنفرانس مدیریت پنل‌های تخصصی را عهده‌دار خواهند بود.

شش کتاب در این کنفرانس چاپ می‌شوند و گفتمان‌های تخصصی و شریک‌سازی تجربیات شاروالی‌های کشور از جمله فعالیت‌های بعدی کمتیه‌ی علمی‌است.

همین‌طور داکتر عبدالاحد سهرابی، مسول پروژه حمایت از شاروالی کابل و رئیس بورد اجرایی کنفرانس نیز از برگزاری نمایشگاه‌ها در حاشیه‌ب کنفرانس خبر داده و گفت بالغ بر ۱۰۰ شرکت و تولید کننده و ادارات مختلف در این کنفرانس فعالیت‌های خود را در بخش‌شهری به نمایش خواهند گذاشت.

در اخیر شاروال‌کابل ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام‌شده اظهارداشت که کنفرانس‌های علمی و تحقیقی راهگشای تطبیق مسایل بهتر توسعه و تحقق پلان‌های بزرگ این نهاد با درنظرداشت معیارهای مدرن‌شهری و ارزش‌های تاریخی شهر کابل ممد و موثر واقع خواهد شد و توجه بیشتر مسوولان را در هرچه بهتر برگزار شدن کنفرانس حتمی‌دانست.