وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 3:30 ق-ظ
طلوع آفتاب 4:41 ق-ظ
اذان ظهر 1:00 ب-ظ
اذان عصر 4:50 ب-ظ
اذان مغرب 7:15 ب-ظ
اذان خفتن 8:45 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.09 افغانی
1 یورو 76.24 افغانی
1 درهم 19.33 افغانی
1 تومان 1.200 افغانی
1 کلدار 255 افغانی
1 هندی 820.50 افغانی

روزنامه های کابل

غرس بیش از هزار اصله‌نهال در دامنه‌های کوهِ زیارت سلطان‌پاچا در ناحیه‌ی هفتم

25 حوت 1398

جهت گسترش فضای سبز و مبدل کردن حضیره‌ها به باغچه‌های کوچک؛ طی یک کار مشترک اهالی منطقه ریشخور و پرسونل شاروالی‌کابل بیشتر از هزار اصله‌نهال در دامنه‌ی کوه زیارت سلطان پاچا در ساحه‌ی ریخشور واقع ناحیه هفتم غرس شد.

داکترمهتاب عالمی معین خدمات شهری و محیط زیست شاروالی‌کابل که در این کار اشتراک ورزیده بود، برای رشد و توسعه‌ی ساحات سبز در آن ناحیه تمرکز نموده گفت: برای زنده نگهداشتن فرهنگ دیرینه‌ی نهال‌شانی، ‌از عموم همشریان محترم کابل تقاضا می‌کنیم تا در قسمت غرس، آبیاری، حفظ و مراقبت نهال توجه داشته و در سرسبزی شهر خود سهم خویش را ادا نمایند.

پس بیایید برای سرسبزی و گسترش فضای سبز شعار امسال ما " هر افغان، یک‌روز؛ یک‌نهال" را به افغانستان غرس نماید جدیت بخرج داده که شاروالی‌کابل سعی و تلاش میورزد تا با اشتراک مردم برنامه بزرگ نهال‌شانی را در سایر نواحی‌کابل نیز تطبیق نماید، همگام شوید.

وی خاطرنشان کرد که لازم‌است تطبیق پلان نهال‌شانی این ناحیه با مشوره‌ی مردم صورت گیرد و مردم این ناحیه که در غرس و پرورش نهال با این نهاد همکاری دارند نیز قدردانی نمود.

وی بالای بخش‌های مربوطه در چگونگی راهکارهای موثر رشد نهال‌ها و درختان و گسترش ساحات سبز در سطح ناحیه‌ی هفتم نیز هدایات لازم داد.

هر افغان، یک‌روز؛ یک‌نهال!