وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

کار دواپاشی برای جلوگیری از شیوع مرض کرونا در سطح شهر کابل در حال اجرا است

6 حمل 1399

 این کار از سوی شاروالی‌کابل به‌منظور جلوگیری از مصاب‌شدن باشنده‌گان شهر کابل به مرض کرونا انجام می‌شود؛ این کار از مربوطات ناحیه‌ی اول و دوم کابل چون نقاط مرکزی شهر و بازار مندوی کابل آغاز شده‌است.

به زودی بر اساس تشخیص نقاط آسیب‌پذیر توسط بخش‌ صحت محیطی و محیط‌‌‌زیست شاروالی‌کابل این روند در دیگر نواحی شهر نیز گسترش می‌یابد.

در روزهای آینده افزون بر دوا پاشی سرک‌ها و جاده‌های مهم؛ جاهایی مثل گنداب، جویچه‌ها، ساحاتی که کثافات در آنجا انداخته می‌شود و ساحاتی که دکان‌های قصابی و میوه‌فروشی موقعیت‌دارد، دواپاشی می‌شود و بعداً بر اساس تشخیص، این روند به جاهایی دیگری که سبب تولید امراض می‌شود، نیز ادامه می‌یابد.

از سویی هم، شاروالی کابل با انتشار اعلامیه‌ای از ساکنان شهر کابل خواسته است که در پاک نگهداشتن محیط خود «توجه جدی» و معیارهای حفظ‌الصحه‌ی محیطی را رعایت کنند.

با راه‌اندازی کار دواپاشی و مراعات‌کردن معیارهای حفظ‌الصحه‌ی محیطی از سوی ساکنان کابل، انتظار می‌رود «تا حدودی قابل ملاحظه‌یی شیوع مرض‌ کرونا در کابل» جلوگیری یابد.

گفتنی‌ست که همزمان شاروالی‌کابل توزیع اشتهارات آگاهی‌دهی به‌منظور جلوگیری از شیوعِ ویروس کرونا را نیز اجرا کرده و آن هم ادامه‌دارد.