وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 3:30 ق-ظ
طلوع آفتاب 4:41 ق-ظ
اذان ظهر 1:00 ب-ظ
اذان عصر 4:50 ب-ظ
اذان مغرب 7:15 ب-ظ
اذان خفتن 8:45 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.09 افغانی
1 یورو 76.24 افغانی
1 درهم 19.33 افغانی
1 تومان 1.200 افغانی
1 کلدار 255 افغانی
1 هندی 820.50 افغانی

روزنامه های کابل

شاروال جدید کابل تعیین و به کار آغاز نمود

14 حمل 1399

طبق فرمان مقامِ‌عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، محمد داوود سلطان‌زوی به‌حیث شاروال کابل، تعیین و امروز( ۱۴ حمل ۱۳۹۹) توسط محمد اشرف‌غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس در حالی‌که امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، یوسف غضنفر نماینده‌ی فوق‌العاده‌ی رئیس جمهور در امور توسعه‌ی اقتصادی، تجارتی و کاهشِ فقر، الهام عمر هوتکی رئیس تدارکات ملی و سرپرست ریاست عمومی اداره‌ی امور، شماری از اراکین‌عالی رتبه‌ی‌دولتی، متخصصین شهری و نماینده‌گان مردم حضور داشتند، به همکارانش معرفی‌گردید.

رئیس جمهور طی سخنانی اظهارداشت: تعیین شاروال جدید در تحقق برنامه‌ها و پلان‌هایی‌که اخیراً تدوین‌یافته، مفید واقع خواهد شد و مردم کابل سهولت‌های بهتر شهری را از طریق ارایه‌ی خدمات معیاری در سطح شهر تجربه خواهند کرد.

انسجام منابع و فرصت‌ها و تلاش برای بلند رفتن سطح رضایت مردم از طریق خدمتگذاری واقعی از برنامه‌های شاروال جدید است.

رئیس جمهور کشور ضمن ابراز تشکری از شاروال اسبق در رابطه به تقویه‌ی روحیه‌ی همکاری میان کارکنان شاروالی‌کابل و مردم شهر تاکید ورزیده گفت: لازم‌است در طرح‌های مدیریت بهتر شهری به نظریات و پیشنهادهایی مردم اولویت داده شود و از ظرفیت بوجود آمده استفاده اعظمی صورت‌گیرد و در جهت تحقق خدمتگذاری موثر و کارا یک بار دیگر به شهروندان کابل اطمینان داد.

در همین حال محمد داوود سلطان‌زوی شاروال جدید کابل طی سخنانی گفت: دیدگاه ما طوری است که با شناخت و مطالعات جدید از شهر کابل، انسجام طرح‌های سنجیده‌شده بر اساس معیارهای مدرن شهری و تعهدی که در امر خدمتگذاری داریم؛ بدون هیچ نوع تبعیض با حس مسوولیت وهمدیگر پذیری، به کمک و همسویی ساکنین این شهر، دست بدست هم داده مشکلات شهری را خوبتر و ملموس مورد رسیده‌گی قرار داده و سطح رضایت مردم خود را بالا ببریم و فرهنگ پارینه‌‌ی این سرزمین را که همانا کابل پایتخت کشور؛ قلب پر تپش افغانستان خانه‌ی مشترک همه‌ی افعان‌هاست، احیا نماییم.

وی خاطرنشان کرد که اجرایی شدن پلان‌های سیستم‌ساز در نظام شهری‌ما ضروری می‌باشد و همچنان در تدوین پلان‌های خویش با استفاده از نظریات افراد متخصص و نخبه‌ی مسلکی و فنی خصوصاً کادرهای پوهنتون‌ها، عرضه‌ی خدمات جوابگوی به نیازمندی شهروندان و رشد معیاری‌شهر، می‌باشد.

وی افزود: شهرهای پیشرفته‌ی دنیا تجربیات نظام‌های بهتر شهری را از نظر خواهی مردم و با استفاده از دانش وهمدیگرپذیری تجربه کرده‌اند و اطمینان داد که پروسه‌ها و قدمه‌های کاری مغلق وپیچیده را در نهاد شاروالی‌کابل بازنگری و اصلاح می‌کند و از بروکراسی و فساد اداری به گونه‌ی جدی مبارزه خواهد کرد.

قابل ذکراست که محمد داوود سلطان‌زوی یکتن از شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی کشور می‌باشد که در دوره‌ی پانزدهم شورای ملی به‌حیث نماینده‌ی مردم غزنی در ولسی‌جرگه و در سال‌های اخیر به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، ایفای وظیفه نموده است.