وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 3:30 ق-ظ
طلوع آفتاب 4:41 ق-ظ
اذان ظهر 1:00 ب-ظ
اذان عصر 4:50 ب-ظ
اذان مغرب 7:15 ب-ظ
اذان خفتن 8:45 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.09 افغانی
1 یورو 76.24 افغانی
1 درهم 19.33 افغانی
1 تومان 1.200 افغانی
1 کلدار 255 افغانی
1 هندی 820.50 افغانی

روزنامه های کابل

شماری از باشندگان و وکلای گذر ناحیه هفتم از کارکرد شاروال کابل تقدیر کردند

7 سرطان 1399

باشندگان و وکلای گذر ناحیه هفتم از کارکرد محمد داود سلطانزوی، شاروال کابل روز پنج شنبه مورخ 5 سرطان تقدیر به عمل آورده اظهار کردند که آقای سلطانزوی در شرایط بحرانی مسوولیت شاروال کابل را به عهده گرفت.

در محفل که به این مناسبت تدویر یافته بود؛ فدا محمد عادل، رییس وکلای گذر ۲۲ ناحیه شهر کابل گفت که شاروالی کابل رهبری و مدیریت یک پروسه مهم( توزیع نان خشک در ایام قرنظین) را به عهده داشت که در تاریخ افغانستان توزیع این مقدار کمک به نیازمندان به صورت روزانه، بی سابقه بوده است.

آقای عادل افزود که مردم باید تلاش و زحمات شاروالی کابل و وکلای گذر را در نظر بگیرند  و عادلانه قضاوت کنند.

محمد داود سلطانزوی، شاروال کابل ضمن تشکری از باشندگان و وکلای گذر ناحیه هفتم کابل گفت که در اداره شاروالی باید کارها مشترکآ و با روحیه همدیگر پذیری صورت بگیرد.

آقای سلطانزوی افزود که در شهر کابل باید برنامه های فرهنگی، اجتماعی و انکشافی به صورت متوازن در نظر گرفته شود تا شهر از حالت فعلی نجات یابد و مردم شهر باهم وصل شوند.

شاروال کابل گفت که ۱۳ پروژه عام المنفعه برای ناحیه هفتم شهرکابل در نظر گرفته شده و قرار است بزودی کار عملی آن آغاز گردد.

وی از مردم خواست که با شاروالی کابل همکار باشند و از سرعت عمل، کیفیت کار پروژه ها و تطبیق آن نظارت کنند.

شاروال کابل با تاکید بر این که تمام برنامه های انکشافی، فرهنگی و اجتماعی شهر کابل باید مردم محور باشد افزود که شهر از حالت فعلی باید بیرون شود.

آقای سلطانزوی نقش مردم را در بخش تنظیم دست فروشان، نظافت، جلوگیری از ساختن بلند منزل های غیر قانونی و رفع ازدحام ترافیکی مهم خواند و افزود که رهبری شاروال کابل حاضر است در خصوص اصلاحات از تمام مردم نظریات شان را بنشود.

شاروال کابل گفت که اداره شاروالی از مردم مجزا نیست و برنامه های فرهنگی و اجتماعی باید بیشتر ترویج شود و وکلای گذر باید زبان فرهنگی مردم باشند.

آقای سلطانزوی نقش علما و مساجد را در بخش نهادینه سازی فرهنگ شهرنشینی مهم خواند و گفت که بعد از رفع خطر کرونا همکاری میان علما و شاروالی کابل بیشتر خواهد شد.