وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

پیام تبریکی شاروال کابل در رابطه به سال نو خورشیدی

شهروندان عزیز و گرانقدر کابل !
اجازه دهید سال نو خورشیدی 1396 را از صمیم قلب برای هر یک تان مبارکباد بگویم.
بهار و سال نو با امید های بزرگ و گامهای شتابان به سوی ما شتافت و برای ما پیام شگفتن و نوید آغاز دوباره را داد.
با آغاز سال نو که در آن آرزوها و اهداف تجدید می گردند، لازم است که به خود تکانی بدهیم و در صدد آن براییم تا امیدها و آرزوهای دیرین انسانی و اجتماعی که در سر راه ما قرار دارد، برای تحقق و به ثمر رسیدن آن به تلاش و تکاپو بپردازیم، زیرا که  سال نو صفحات نوینی را بروی ما می گشاید، و هر یک از این صفحات از ما کار و کوشش و مسوولیت پذیری میخواهد تا به اهدافی که تعیین کرده ایم برسیم. در غیر آن، زمان، درنگ نمی پذیرد و لحظاتی که از دسترس ما خارج می شود باز نمی گردند.
اما یکی از چالش های اساسی در شهر ما، کمبود ساحات سبز و آلودگی محیط زیست است؛ این معضل از جهات گوناگون وظایف سنگینی را در برابر ما قرار میدهد و ما را مکلف میسازد تا در برابر محیط زیست احساس مسوولیت کنیم. شاروالی کابل با درک اهمیت این مسله در این اواخر بصورت بنیادی اندیشیده و عمل کرده است که از جمله، از ایجاد تیم بررسی تخلفات و آلودگی محیطی (که در اثر آن دستاوردهای شایانی داشته ایم) و همچنان راه اندازی کمپاین بزرگ نهال شانی در دو هفته اخیر که در طی آن تاکنون هزاران اصله نهال در نقاط مختلف شهر کابل غرس شده است و بصورت روزانه ادامه دارد، میتوان مصداق آورد. باید اضافه کرد که رهبری شاروالی کابل امسال روی میکانیزم جدیدی کار کرده است که طی آن علاوه بر غرس نهال، کارشیوه های آبیاری، نگهداری و مراقبت از نهال ها را نیز روی دست دارد که  بر بنیاد آن، برعکس سالهای گذشته، از ضایعات نهال های که در شهر غرس می گردد؛ جلو گیری بعمل می آید .
من منحیث شاروال وخدمتگذار کابل، از شما شهروندان عزیز تقاضا دارم تا با زنده نگهداشتن مراسم دلپذیر نهال شانی که از هزاران سال به این طرف به ارث گرفته ایم، به کاروان سبزپوش بهاری که از سوی شاروالی کابل راه اندازی شده بپیوندید و با شاندن نهال و همچنان آبیاری و نگهداری نهالها با شاروالی کابل همگام حرکت کنید تا همیشه مثل بهار، زیبا و پربار باشیم.