وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

تدویر کنفرانس مطبوعاتی تفاهمنامه همکاری تخنیکی میان شاروالی کابل و نهاد دیموکراسی انترنشنل عقد گردید

ساده سازی پروسه های کاری و الکترونیک سازی اداری، یکی از مولفه های حکومتداری خوب تلقی میشود
شاروالی کابل در تداوم کار های زیر بنایی شهری و سیستم سازی معیاری اداری خود، روز دوشنبه تفاهمنامۀ همکاری تخنیکی را با نهاد دیموکراسی انترنشنل در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت عقد نمود.
این تفاهمنامه را از جانب شاروالی کابل، پوهنیار عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل و از جانب نهاد دیموکراسی انترنشنل، آقای مارک کرایزر رئیس آن نهاد در حالی که پوهنیار مسیح الله محبوب معین خدمات شهری شاروالی کابل و رسانه ها نیز حضور داشتند، امضا نمودند.
  به موجب این تفاهمنامه نهاد دیموکراسی انترنشنل که به حمایت مالی یکی از اداراه انکشافی بین المللی ایالات متحده امریکا used فعالیت مینماید در راستای ساده سازی پروسه های کاری در بخش های مختلف اداری تجارب و اندوخته های خوب، شاروالی کابل را در بخش های ساده سازی و معیاری سازی، تمدید صدور جواز صنفی، اصلاح پروسه های اداری، آموزش و رهنمایی کارمندان، نظارت و ارزیابی، ارایه تجهیزات اداری، جلوگیری از فساد اداری و سایر نیازمندی های تخنیکی همکاری می نماید.
سرپرست شاروالی کابل گفت: ایجاد حکومتداری الکترونیکی یکی از اهداف شاروالی کابل بوده که با استفاده از این سیستم در بخش های پیگیری عرایض، مدیریت قرار داد ها، کنترول تخلفات ساختمانی، صدور مجوز ها و ثبت تشبثات و غیره را زیر پوشش میآورد که میتوان یک تغییر چشم گیری را در رابطه به شفافیت و جمع آوری عواید ایجاد گردد.
در اخیر نشست سرپرست شاروالی کابل و ریس نهاد دیموکراسی انترنشنل به سوالات خبرنگاران پاسخ ارایه نمودند.
ساده ساز پروسه های کاری یکی از مولفه های حکومتداری خوب و اداره پاسخگو میباشد.
رهبری جدید شاروالی کابل ساده سازی پروسه های کاری و ایجاد زیر بنا های شهری را در محراق توجه قرار داده است، هفته پیش در یک از اقدام بزرگ پروسه صدور مجوز ساختمانی را از یک آدرس واحد ایجاد نمود که با این اقدام روند مغلق و پیچده و زمانگیرصدور مجوز ساختمان را ساده و فرصت های استفاده جویی را منتفی گردانید.